Η δεκαετία του ’90 μαζί με πολλά ακόμη καλά, διέθετε και το απόλυτο sport sedan. Ο λόγος για το Peugeot 405 T16, το οποίο διέθετε μόνιμη 4κίνηση, 220 ίππους αλλά και τελική που ξεπερνούσε τα 235χλμ./ώρα. Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με εξαιρετικούς χώρους, αλλά και επιδόσεις.
Το μηχανικό θαύμα που “φορούσε” το Peugeot 405 T16 «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το 1988
Η αρχή της ιστορίας και τα πρώτα βήματα της γαλλικής εταιρίας στα μονοπάτια των sport sedan υψηλής απόδοσης, έγιναν με το θρυλικό πλέον Peugeot 405 το οποίο στην γρήγορη T16 έκδοση του έγραψε και αγωνιστική ιστορία. Νικητής του Rally Dakarτο 1989 και το 1990, στο Παρίσι, καθώς και του αγώνα Pikes Peak το 1988 και το 1989.Κατόπιν, διαδέχθηκε το θρυλικό Peugeot 205 Turbo 16, διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή στο GroupB ράλι και νικητή του Rally Dakarτο 1987 και το 1988. Οι μηχανικές καινοτομίες του και το στήσιμο του συνόλου επέτρεπε τον συνδυασμό της άνεσης ενός οικογενειακού, το οποίο μπορεί να προσφέρει σπορ συγκινήσεις ανά πάσα στιγμή. Εφοδιασμένο με έναν δίλιτρο 4-κύλινδρο κινητήρα με στροβιλοσυμπιεστή (turbo) της Garett, το Peugeot 405 T16 έχει απόδοση 196 ίππων (bhp), η οποία μπορεί να αυξηθεί στους 220, λόγω της υπερπίεσης. Η απόδοσή του είναι αξιοθαύμαστη, με μέγιστη ταχύτητα τα 235 χιλιόμετρα την ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 7 δευτερόλεπτα, χάρη στην μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος ελέγχει την απώλεια μετάδοσης και διανέμει την ροπή εμπρός-πίσω 53% και 47% αντίστοιχα.
Ζαχαρώνεις το Volkswagen Tiguan R; Βγήκε υποκατάστατο χωρίς τη γλύκα των 320 ίππων!
Οι μετοχές του που συνεχίζουν να ανεβαίνουν μέχρι και σήμερα
Κατασκευάστηκε σε μόλις 1.046 οχήματα γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες, ενώ εκτός από τις μηχανικές καινοτομίες του, ξεχωρίζει λόγω του εργοστασιακού (σήμα κατατεθέν του μοντέλου) συστήματος πλύσης φαναριών.