Όντας εντελώς αθόρυβα, σου επιτρέπουν να ακούς ακόμη καλύτερα τη γνώμη του κόσμου στο πέρασμα τους. Μία γνώμη την οποία θέλαμε να εξακριβώσουμε και οι ίδιοι, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που δηλώνουν πως για ηλεκτρικά διαβάζουν, μα ηλεκτρικά δεν βλέπουν. Εδώ επεμβαίνει η συντακτική ομάδα του Motori, διοργανώνοντας μία διπλή ηλεκτρική πασαρέλα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, με κριτές… εσάς.
Τα μοντέλα μας είναι το Peugeot e-208 GT-Line στο έντονο μπλε ηλεκτρίκ (τυχαίο;) χαρακτηριστικό του χρώμα, και το VW ID.3 1st στην πολύ κομψή μαυρόασπρη bi-tone εκδοχή του. Η γαλλική πρόταση με τιμή εκκίνησης τα 31.900 ευρώ έρχεται να παντρέψει την μανιτζέβελη οδήγηση της πόλης με όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης. Iσχύς που φτάνει τους 136 ίππους, αυτονομία στα 340χλμ. και εντυπωσιακά εύκολο χειρισμό, καλεί τους νέους και μοντέρνους να πουν ναι στο «ρεύμα» της εποχής. Από την άλλη, η γερμανική συμμετοχή των 37.500 ευρώ, παρουσιάζει μία κομψότερη και πιο επίσημη πλευρά της EV κατηγορίας, με ένα δυνατό σύνολο 204 ίππων, αυτονομία στα 420χλμ. και χώρους οικογενειακού.
Ποιο έκλεψε τις εντυπώσεις τελικά;
Αφού περάσαμε αθόρυβοι ακόμα και από τα μικρότερα στενά της πόλης, αφήσαμε τα δύο μοντέλα προς επεξεργασία από κάθε περαστικό. Αρκετός κόσμος κοντοστάθηκε και τράβηξε αρκετές φωτογραφίες, ενώ δεν ήταν και λίγοι εκείνοι που μας έκαναν τεχνικές ερωτήσεις. Παραμένοντας για σχεδόν μισή ημέρα δίπλα από τα μοντέλα, η γνώμη του κόσμου ήταν πλέον ξεκάθαρη τόσο γύρω από την αυτοκίνηση, όσο και γύρω από τους δύο πρωταγωνιστές. Οι περισσότεροι νέοι περαστικοί και σχεδόν όλοι οι φοιτητές δεν μπορούσαν να ξεκολλήσουν από το 208, αρχικά λόγω χρώματος και στη συνέχεια λόγω των εντυπωσιακών φωτιστικών σωμάτων. Μάλιστα σε μεγάλο ποσοστό ήταν ήδη εξοικειωμένοι με την καμπίνα του μοντέλου (παραμένει αυτούσια με τις συμβατικές εκδόσεις), και ρωτούσαν για την διάρκεια φόρτισης και το κόστος αγοράς, με τις απαντήσεις μας να γλυκαίνουν τους μορφασμούς τους, όταν έφταναν στα 6.000 ευρώ της κρατικής επιδότησης. Από την άλλη, η επιτάχυνση του 0-100 σε 8.1δευτ. εντυπωσίασε ακόμα και μυημένους του χώρου.
Στον αντίποδα, τα περισσότερα ζευγάρια άνω των 35 ετών, και περισσότερο οι άνδρες, επεξεργάστηκαν το εντυπωσιακό με 20άρες ζάντες ID.3. Με την εμφάνιση του να προκαλεί ποικίλα σχόλια μιας και είναι πρωτοεμφανιζόμενη, οι ερωτήσεις ήταν καθαρά πιο τεχνικές σε σχέση με τον γαλλικό αντίπαλο, με το νούμερο της αυτονομίας των 426χλμ. να κερδίζει πάντα τις εντυπώσεις. Μάλιστα αρκετοί πατεράδες μας ζήτησαν να δουν και το χώρο αποσκευών, με τα 385λίτρα να τους πείθουν, την ώρα που η επιτάχυνση θυμίζει supercar με 0-100 σε μόλις 7.3 δευτ. αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική στα 160χλμ./ώρα.
Φυσικά η ερώτηση στην οποία κατέληγαν όλοι οι ενδιαφερόμενοι περαστικοί ήταν «Ωραία είναι αλλά πού να τα φορτίσεις και πόση ώρα θα περιμένεις;». Με μέσο όρο τις 9μιση ώρες σε οικιακή πρίζα, ήταν ξεκάθαρο πως όσοι διέθεταν ιδιωτικό παρκινγκ μπήκαν σε σκέψεις αγοράς. Από την άλλη όσοι δεν έχουν αυτή τη πολυτέλεια, μας εξέφρασαν το παράπονο της έλλειψης φορτιστών σε διάφορα σημεία και δήλωσαν πως πρώτα θα πρέπει να οργανωθεί η πολιτεία και στη συνέχεια θα σκεφτούν την αγορά.
Το ξεκάθαρο είναι πάντως πως ο κόσμος είναι απόλυτα δεκτικός στην ηλεκτροκίνηση με την κρατική επιδότηση των 6.000 ευρώ να είναι ένα δυνατό δέλεαρ. Με το 208 να τραβάει τους νέους σαν μαγνήτης και το ID.3 να παίζει το μελλοντικό ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, γίνεται ξεκάθαρο πως οι Έλληνες είναι έτοιμοι για την μετάβαση. Αυτό που χρειάζεται, αυτό που προσπαθήσαμε και εμείς να κάνουμε, είναι να φέρουμε σε άμεση επαφή το κοινό, με το μέλλον της αυτοκίνησης, που… έχει ήδη έρθει.