Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές στο motori.gr, η ηλεκτροκίνηση, στην παρούσα τουλάχιστον φάση, αφορά κυρίως τις αστικές μετακινήσεις. Για το λόγο αυτό άλλωστε τα θηριώδη ηλεκτρικά SUV δημιουργούν ένα σκεπτικισμό, καθώς η αυτονομία που προσφέρουν, τα περισσότερα, είναι δυσανάλογη με το μέγεθος τους.
Με βάση λοιπόν την παραπάνω σκέψη, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του δημοφιλούς Peugeot 208 εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται άκρως επίκαιρη και με προφανή λόγο ύπαρξης.
Ίδιο όμως τόσο διαφορετικό
Με μια φευγαλέα ματιά δεν αναγνωρίζει κανείς το e-208 από τα αδελφάκια του που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η πιο προσεκτική παρατήρηση όμως θα φέρει στο φως την απουσία εξάτμισης και το γράμμα e (από τη λέξη electric) στην πίσω φαρδιά κολόνα, ενώ αν ανοίξεις το κάλυμμα για την τάπα του ρεζερβουάρ, θα διαπιστώσεις ότι τη θέση της έχει πάρει η υποδοχή για το καλώδιο φόρτισης.
Στη σπορτίφ έκδοση GT Line, που είχαμε στη διάθεσή μας, το e-208 αποκτά πιο δυναμικό παρουσιαστικό. Όμορφη αντίθεση με τη φανταχτερή μπλε απόχρωση του αμαξώματος σχηματίζει το μαύρο γυαλιστερό χρώμα στο περίγραμμα της μάσκας, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, στο πλαίσιο των πλευρικών γυάλινων επιφανειών, στον πίσω διαχύτη, στον ένθετο που ενώνει τα πίσω φωτιστικά σώματα, στην αεροτομή οροφής και στις καμάρες των φτερών.
Πλησιάζοντας πιο κοντά βλέπεις ότι στη μάσκα υπάρχουν πολλές μικρές μπλε πινελιές, ασορτί με το υπόλοιπο αμάξωμα και ότι οι τροχοί των 17 ιντσών διαθέτουν αεροδυναμικά καλύμματα. Οι διαστάσεις του e-208 παραμένουν ίδιες (μήκος 4.055 χλστ., πλάτος 1.745 χλστ. και ύψος 1.430 χλστ.), επομένως δεν αλλοιώνεται καθόλου ο αστικός του χαρακτήρας, στον οποίο άλλωστε ποντάρει για να δελεάσει το κοινό του για στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Design και χώροι
Την παρουσία της δηλώνει η έκδοση GT Line και στο εσωτερικό του e-208. Τα εμπρός καθίσματα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη (όντως συγκρατούν αρκετά καλά το σώμα στις στροφές), υπάρχουν διάσπαρτες κίτρινες ραφές, ενώ στη βάση του χαρακτηριστικού δερμάτινου τιμονιού με τη μικρή διάμετρο αναγράφεται η ένδειξη GT.
H σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit της Peugeot επιβάλει το τιμόνι να βρίσκεται τοποθετημένο χαμηλότερα από το ψηφιακό πίνακα οργάνων (με τρισδιάστατες απεικονίσεις), επομένως συμβιβάζεσαι ότι η ορατότητα προς αυτόν είναι κάπως περιορισμένη. Ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό είναι η κεντρική οθόνη αφής, 10 ιντσών, ενώ χαμηλότερα το δικό τους τόνο προσδίδουν οι διακόπτες αεροπορικού τύπου.
Η ποιότητα και το φινίρισμα των περισσότερων υλικών είναι ανώτερες της κατηγορίας, προσδίδοντας ακόμα ένα πλεονέκτημα στο e-208. Τα πίσω καθίσματα ικανοποιούν δυο ενήλικες κανονικού αναστήματος (μεταξόνιο 2.540 χλστ.) ενώ το υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο δε βοηθάει την παραμονή ενός μεσαίου επιβάτη. Θα θέλαμε επίσης το άνοιγμα των πίσω θυρών να είναι λίγο φαρδύτερο, για τη διευκόλυνση της επιβίβασης-αποβίβασης. Ο χώρος των αποσκευών παραμένει αμετάβλητος στα ικανοποιητικά για τα δεδομένα 311 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.149 λίτρα.
Αυτονομία-κατανάλωση ενέργειας
Το e-208 χρησιμοποιεί αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων (3.673-10.000 σ.α.λ.) και 260 Nm ροπής (300-3.673 σ.α.λ.). Χάρη στην πλατφόρμα e-CMP η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 50 kWh, βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο, χαμηλώνοντας με τη διάταξη της το κέντρο βάρους. Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία με μια πλήρη φόρτιση η μπαταρία επιτυγχάνει αυτονομία έως και 362 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες και με το Eco πρόγραμμα οδήγησης ενεργοποιημένο, είδαμε αυτονομία 336 χλμ. και μέση κατανάλωση ενέργειας στις 15,4 kWh/100 χλμ.
Στην πρίζα
Ανάλογα τον ενσωματωμένο φορτιστή στο e-208 (7,4 ή 11 kW) διαφέρουν και οι χρόνοι φόρτισης. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το 80% της φόρτισης από οικιακή πρίζα απαιτούνται 25 ώρες, από wallbox 4 ώρες, από ταχυφορτιστή (ΑC) 22 kW σχεδόν 4 ώρες, από ταχυφορτιστή (DC) 50 kW περίπου 53 λεπτά και από ταχυφορτιστή (CC) 100 kW μόλις 30 λεπτά.
Στο δρόμο
To δυνατό χαρτί του 208 είναι ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας, ο οποίος δεν αλλοιώνεται στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Μέσα στην πολύβουη πόλη, όπου θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, κινείται εντελώς αθόρυβα, αλλά και σαν αίλουρος, λόγω των συμπαγών του εξωτερικών διαστάσεων.
Η καλά μελετημένη θέση οδήγησης σε συνδυασμό με το μικρό γρήγορο τιμόνι, σε εμπνέουν διαρκώς για πιο δυναμική οδήγηση, όμως τότε χάνεται το νόημα, αφού το e-208 δε στοχεύει τις επιδόσεις. Οφείλουμε όμως να αναφέρουμε ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 9,0 δευτ. και ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.
H Peugeot διευκρινίζει ότι οι παραπάνω αριθμοί επιτυγχάνονται με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport, το οποίο διαπιστώσαμε ότι κάνει αμεσότερη την απόκριση στο γκάζι με το e-208 σχεδόν να τινάζεται κάθε φορά που πατάς απότομα το δεξί πεντάλ. Ταυτόχρονα το τιμόνι γίνεται λίγο πιο βαρύ για περισσότερη ακρίβεια, ωστόσο ακόμα και με το Eco πρόγραμμα οδήγησης το σύστημα διεύθυνσης διακρίνεται για την πληροφόρηση και τη σαφήνεια του.
Η ανάρτηση παρότι είναι λίγο σφιχτή, σε καμία περίπτωση δεν «κοπανάει», ούτε υπονομεύει την άνεση. Επιλέγοντας τη θέση “B” από το λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου η ανάκτηση ενέργειας είναι εντονότερη κάθε φορά που πατάς το φρένο ή απομακρύνεις το πόδι σου από το γκάζι. Πάντως το φρένο θέλει λίγη εξοικείωση, καθώς είναι προοδευτικό κυρίως όταν τερματίζει απότομα.
Συμπέρασμα
Όσο η ηλεκτροκίνηση θα συνεχίζει να «σκοντάφτει» στα ζητήματα της αυτονομίας, του αριθμού δημοσίων φορτιστών και των χρόνων φόρτισης, η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού θα κάνει συγκρατημένα τη μετάβαση προς την εναλλακτική αυτή μορφή ενέργειας, ενώ το e-208 θα είναι ένας από τους πιο ανώδυνους τρόπους.
Η αρχική τιμή του, στην εξοπλιστική έκδοση Active, διαμορφώνεται στα 35.600 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».