Η Peugeot παρουσιάζει το νέο E-5008, το οποίο είναι το μοναδικό αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV με στάνταρ 7θεσια καμπίνα.
Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία η ναυαρχίδα των SUV της έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, με το μήκος, το πλάτος και το ύψος να διαμορφώνονται στα 4,79 μ., 1,89 μ. και 1,69 μ. αντίστοιχα. Μάλιστα είναι το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από την εκτεταμένη διαμόρφωση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, εξασφαλίζοντας ένα μεγάλο μεταξόνιο 2,90 μ.
Peugeot: Ζάντες 19 και 20 ιντσών στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV
Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίσουν τα στάνταρ Led λεπτά φωτιστικά σώματα και τα κάθετα Led φώτα ημέρας. Σημειώνεται ότι το Ε-5008 GT διαθέτει αυτόματα προσαρμοζόμενους Pixel LED προβολείς. Οι τροχοί 19 και 20 ιντσών ενσωματώνουν το νέο λογότυπο της Peugeot στο κέντρο τους.
Η παλέτα για το αμάξωμα περιλαμβάνει έξι αποχρώσεις (Obsession Blue, Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Grey, Titanium Grey), ενώ στο Ε-5008 GT διχρωμία δημιουργεί η μαύρη γυαλιστερή οροφή. Παρατηρήστε ακόμα ότι ο αριθμός των διακοσμητικών ενθέτων στο αμάξωμα έχει μειωθεί και τα χρωμιωμένα μέρη έχουν εξαλειφθεί.
Στο εσωτερικό του νέου E-5008 εφαρμόζεται η σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit της Peugeot με στάνταρ ψηφιακό κόκπιτ 21 ιντσών. Στα ενδότερα συναντάμε ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό, επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση του smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα-κλιματιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και θύρες USB-C.
Το νέο E-5008 αναπτύχθηκε εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο και η γκάμα του περιλαμβάνεις τις παρακάτω επιλογές. Η βασική προσθιοκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 214 ίππων και 345 Nm ροπής, ενώ ακολουθεί η ισχυρότερη των 231 ίππων με ροπής επίσης 345 Nm.
Στην κορυφή τοποθετείται η τετρακίνητη με ζεύγος ηλεκτροκινητήρων, αποδίδοντας συνδυαστικά 322 ίππους. Ενσωματωμένη στο δάπεδο του οχήματος βρίσκεται μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 400V. Στην περίπτωση της βασικής προσθιοκίνητης έκδοσης η μπαταρία έχει χωρητικότητα 73 kWh, προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ.
Ωστόσο στις πιο ισχυρές εκδόσεις η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται στις 98 kWh με το E-5008 των 231 ίππων να έχει αυτονομία 660 χλμ. και το τετρακίνητο των 322 ίππων αυτονομία 500 χλμ. Ο ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής του νέου Ε-5008 είναι στάνταρ 11 kW και προαιρετικά 22 kW. Από ταχυφορτιστή DC το νέο E-5008 δέχεται ισχύ έως και 160 kW, επιτρέποντας ανάκτηση 100 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά και επαναφόρτιση από 20-80% σε 30 λεπτά.
Εκτός από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο E-5008 η Peugeot παρουσιάζει και την υπόλοιπη εξηλεκτρισμένη γκάμα του. Αυτή περιλαμβάνει την ήπια υβριδική 48V (E-5008 Hybrid 136 e-DCS6) έκδοση με βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων, απόδοσης 136 ίππων, μαζί με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα. Χάρη σε μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές του θερμικού κινητήρα και μείωση έως και 15% στην κατανάλωση καυσίμου (5,8 λίτρα/100 χλμ.).
Συνεχίζουμε με το plug-in υβριδικό 5008, στο οποίο συνυπάρχει θερμικός κινητήρας 150 ίππων, ηλεκτροκινητήρας 125 ίππων και επαναφορτιζόμενη μπαταρία, η οποία υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 80 χλμ. Το λανσάρισμα του νέου Ε-5008 θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2024 στις εξοπλιστικές εκδόσεις Allure και GT.