Το best- seller της Peugeot, το 205, γιορτάζει 40 χρόνια στους δρόμους και στο εργοστάσιο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Σοσώ ετοιμάζεται μεγάλη γιορτή.
Και δε μπορεί να είναι αλλιώς αφού μόνο λίγα σε μπορούν να θεωρηθούν τα 25 εκατομμύρια αυτοκίνητα Peugeot 205 που έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους του πλανήτη, από το 1983 που ξεκίνησε η παραγωγή.
Ήταν ένα έξυπνο σχεδιαστικά μοντέλο, με σωστές διαστάσεις για καθημερινή χρήση και με πολλές επιλογές σε ο,τι αφορούσε τους κινητήρες.
Επίσης το Peugeot 205 έχει γράψει τεράστια επιτυχία στους αγώνες, ειδικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, κατακτώντας νίκες και τίτλους.
Peugeot 205: Με θρύλους στο τιμόνι
Οδηγοί θρύλοι όπως Άρι Βατάνεν, Τίμο Σάλονεν, Μισέλ Μουτόν, Γιούχα Κάνκουνεν, Ζαν Πιερ Νικολά, Μπρούνο Σαμπί, Μάρκους Γκρόνχολμ, Φρανσουά Ντελεκούρ, Αντρέα Ζανούσι . Ζιλ Πανιζι έχουν γράψει μέρος της χρυσής σελίδας στον παγκόσμιο τόμο του motorsport, ενώ σε μια ειδική έκδοση με μακρύ μεταξόνιο έγραψε ένα από τα κεφάλαια στην ιστορία του Ντακάρ.
Έχει θριαμβεύσει και στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου, το δικό «μας» ράλι Ακρόπολις.
Το 1985 με Σάλονεν-Χαριάνεν, 1986 με Κάνκουνεν-Πίρονεν.
Ειδικές εορταστικές εκδηλώσεις από την Peugeot
Στο Σοσώ λοιπόν το Σαββατοκύριακο 8-9 Ιουλίου περιμένει τους ιδιοκτήτες των 205 αλλά και γενικά τους φίλους της Peugeot για να γιορτάσει ενώ είναι προγραμματισμένες και οι εξής εκδηλώσεις.
Όπως ξενάγηση στο μουσείο της Peugeot, προβολή ταινίας με την ιστορία του 205 αλλά και για μερικούς τυχερούς ύστερα από κλήρωση, βόλτα με το 205 T16.
Και η ιστορία του 205 συνεχίζεται σήμερα με το 208 που στις αγορές είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου καθώς και αμιγώς ηλεκτρικό.
Τα δύο αυτά μοντέλα μας μεταφέρουν και στο κλίμα της εποχής, δείχνοντας ταυτόχρονα και πως έχει αλλάξει και η αγορά του αυτοκινήτου.
Το 205 στη γκάμα του διάθετε εκδόσεις με αμαξώματα 3θυρα και 5θυρα, τα σπορ GTi με μοτέρ 1,6 και 1,9 ατμοσφαιρικά καθώς και cabriolet.
Σήμερα, δεν υπάρχουν 3θυρα μοντέλα, με ελάχιστες εξαιρέσεις σε πολύ ακριβά supercars, οι εκδόσεις GTi έγιναν GTi Line, τα cabriolet καταργήθηκαν ενώ ήρθε η ηλεκτροκίνηση…