Το «λιοντάρι» της Peugeot δηλώνει έτοιμο να γίνει βασιλιάς στη «ζούγκλα» της ηλεκτροκίνησης.
Η γαλλική εταιρεία λοιπόν ανακοίνωσε σήμερα το στρατηγικό της σχέδιο για το μέλλον, ονόματι “Peugeot E-Lion”. Βασικοί στόχοι είναι μέχρι το 2023 όλα τα μοντέλα της να εξηλεκτριστούν, το 2025 κάθε μοντέλο της να προσφέρεται ως ηλεκτρικό και το 2030 όλες οι πωλήσεις της στην Ευρώπη να προέρχονται από ηλεκτρικά μοντέλα.
Απώτερος στόχος η βιωσιμότητα και την επίτευξη μηδενικού άνθρακα έως το 2038. Εντός των επόμενων δυο ετών η Peugeot θα λανσάρει συνολικά πέντε νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Ποια είναι αυτά; Τα e-308 και e-308 SW (το οποίο θα είναι το πρώτο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό station wagon), ενώ αμφότερα θα χρησιμοποιούν το νέο ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα του Ομίλου Stellantis με ισχύ 156 ίππους, αυτονομία πάνω από 400 χλμ. (μέτρηση WLTP) και τη χαμηλότερη στην κατηγορία μέση κατανάλωση ενέργειας στις 12,7 kWh/100 χλμ.
Tα υπόλοιπα τρία επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της Peugeot θα είναι τα e-408, e-3008 και e-5008. Σχετικά με το e-3008 να πούμε ότι θα κάνει πρεμιέρα το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, θα προσφέρει αυτονομία έως και 700 χλμ., διαθέτοντας 3 ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, συμπεριλαμβανομένου του διπλού κινητήρα. Επίσης το νέο e-3008 θα εγκαινιάσει την πλατφόρμα STLA Medium. Μετά το e-3008 θα ακολουθήσει το e-5008.
Τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα θα φέρουν καινούργια δεδομένα στη σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot, με διαφορές στις διαστάσεις και στην εσωτερική αρχιτεκτονική. Στα ενδότερα θα εφαρμοστεί το Hypersquare και το επόμενης γενιάς i-Cockpit από το 2026.
Ειδική μνεία έγινε στη βιωσιμότητα που θα επιτευχθεί με αντικατάσταση του μαύρου και του χρωμίου με φως και γυαλί, με ελαφρύτερα καθίσματα και με ανακυκλωμένες ζάντες αλουμινίου. Σύμφωνα με την Peugeot στο μέλλον η διάρκεια ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι 20-25 χρόνια, ενώ σήμερα ένα αυτοκίνητο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης ζει περίπου 15 χρόνια.
Εντός του 2023 τώρα τα μοντέλα 208, 2008, 308, 3008, 5008 και 408 θα αποκτήσουν ήπιο υβριδικό σύστημα 48 με υποσχόμενη μείωση κατανάλωση καυσίμου έως 15% και αύξηση ροπής. Το ήπιο υβριδικό σύστημα θα «παντρεύει» βενζινοκινητήρα PureTech νέας γενιάς, απόδοσης 100 ή 136 ίππων, 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (E-DCS6) που ενσωματώνει ηλεκτρικό μοτέρ 21 kW και μπαταρία που επαναφορτίζει μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.