Μια άκρως επιτυχημένη συνταγή έχει βρει η Peugeot για την εσωτερική σχεδίαση των μοντέλων της, την οποία εφαρμόζει πάνω από δέκα χρόνια.
Ο λόγος για τη σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit που είδαμε για πρώτη φορά το 2010 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, στην καμπίνα του πρωτότυπου Peugeot SR1, ένα coupe-cabriolet μοντέλο που ήταν «φορτωμένο» με πολλές νέες ιδέες της γαλλικής εταιρείας. Μια από αυτές ήταν η καινοτόμα αρχιτεκτονική στο εσωτερικό του, που τελικά πέρασε στην παραγωγή με την πρώτη γενιά του Peugeot 208, το 2012.
Σημείο αναφοράς στη σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit είναι το μικρό τιμόνι, το οποίο δεν τοποθετείται στην ίδια ευθεία με τον πίνακα οργάνων, καθώς αυτός βρίσκεται ψηλότερα. Στόχος είναι να υπάρχει απρόσκοπτη θέα προς τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και οδηγός να διατηρεί το βλέμμα του στο δρόμο. Παράλληλα η κεντρική κονσόλα, με τη μεγάλη οθόνη αφής είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ο οποίος μπορεί να διαχειρίζεται εύκολα και γρήγορα τις κύριες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ήταν η αρχή της Peugeot στις οθόνες αφής, και κατ’ επέκταση στη συνδεσιμότητα και στη σταδιακή κατάργηση των περισσότερων διακοπτών-κουμπιών.
Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ένα οδηγοκεντρικό κόκπιτ με εργονομία, άνεση και διαισθητική εμπειρία οδήγησης. Προκειμένου να μετρήσει η Peugeot το ρίσκο εφαρμογής της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφία i-Cockpit κάλεσε Γάλλους και Γερμανούς πελάτες της να οδηγήσουν στην πίστα ένα αυτοκίνητο με κανονικό τιμόνι και πίνακα οργάνων και έπειτα το πρωτότυπο μοντέλο με το νέο μικρό τιμόνι και τον υπερυψωμένο πίνακα οργάνων. Τα σχόλια που δέχτηκε ήταν πολύ θετικά και έτσι αποφάσισε να ανάψει το πράσινο φως της παραγωγής.
Η δεύτερη γενιά i-Cockpit ήρθε το 2016 μέσα από τα Peugeot 3008 και 5008, που έφεραν πλήρως ψηφιακό μεγαλύτερο πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών. Το 2019 η δεύτερη γενιά του 208 ενσωμάτωνε ψηφιακό πίνακα οργάνων με τρισδιάστατες ενδείξεις. To i-Cockpit προχώρησε ένα βήμα παραπέρα στα νέα Peugeot 308 και 408 που έκαναν πρεμιέρα το 2021 και 2022 αντίστοιχα.
Εισήγαγαν το νέο σύστημα πολυμέσων i-Connect και ένα νέο συμπαγές τιμόνι ικανό να ανιχνεύει την παρουσία των χεριών του οδηγού, όταν χρησιμοποιούνταν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Στις αρχές του έτους είδαμε στην Έκθεση CES στο Λας Βέγκας το νέο Peugeot Inseption Concept, το οποίο θα μπορούσε να δείξει το μέλλον του i-Cockpit με στρογγυλό πίνακα οργάνων και τετράγωνο τιμόνι. Σύμφωνα με την Peugeot η σχεδιαστική φιλοσοφία i-Cockpit έχει εφαρμοστεί σε πάνω από δέκα εκατομμύρια οχήματα της.