Τι να σημαίνουν άραγε αυτοί οι αριθμοί για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Τι κοινό μπορεί να έχουν.
Το μόνο κοινό που έχουν είναι ότι πρόκειται για δύο αγωνιστικά αυτοκίνητα με τα σήματα της Peeugeot με διαφορά 30 χρόνων.
Το 905 παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο τον Δεκέμβριο του 1988 και παρουσιάστηκε επισήμως τον Φεβρουάριο του 1990.
Στην όλη κατασκευή συμμετείχε και η εταιρία πολεμικών αεροπλάνων Dassault. Το σασί ήταν από ανθρακονήματα και το μοτέρ με φιλοσοφία από τη Formula 1 V10, 3.5 λίτρων με 40 βαλβίδες, απόδοσης 650 ίππων.
Το 1992 κατέκτησε τη νίκη στις 24 ώρες του ΛεΜαν και το 1993 με το 905s κάνει το εκπληκτικό 1-2-3
Και ερχόμαστε στο 2021 όπου οι νέοι κανονισμοί αποτελούν πρόκληση για την Peugeot.
Και η πρόκληση αυτή καταλήγει στο να ετοιμάσει το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο θα λάβει μέρος στις 24ώρες του ΛεΜαν το 2022, αλλά και στο παγκόσμιο πρωταθλημα αντοχής (WEC).
Οι αεροδυναμιστές δούλεψαν σκληρά, σβήνοντας και αναπτύσσοντας νέες ιδέες στις οθόνες των Η/Υ, κανονισμών επιτρέποντος, μέχρι να οριστικοποιήσουν το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο χωρίς αεροτομή στο πίσω μέρος.
Καινοτόμο θα συμπληρώναμε…
«Δεν τη χρειαζόμαστε την πίσω αεροτομή» τόνισαν οι αεροδυναμιστές που βρίσκονται πίσω από την εξέλιξη του 9Χ8.
Του υβριδικού 9Χ8.
Κινητήρες
Τι μηχανικά μέρη συνδυάζει το 9Χ8.
Φέρει θερμικό κινητήρα twin turbo 2.6 λίτρων απόδοσης 680 ίππων που συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.
Στον μπροστινό άξονα βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας 200 KW (270 ίπποι) που κινούν τους μπροστινούς τροχούς.
Η Peugeot ετοιμάζεται για τον πιο ξεχωριστό αγώνα, Le Mans 24 Hours
Η ονομασία 9Χ8 μεταφράζεται ως εξής.
Ο αριθμός 9 υπογραμμίζει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Peugeot, όπως το 905 (1990-1993) και το 908 (2007-2011).
Το γράμμα Χ σημαίνει κίνηση σε όλους τους τροχούς και το 8 χαρακτηρίζει όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Peugeot, όπως τα 208, 2008, 308, 3008, 508, 5008, αλλά και το 108, το μικρό city-car με σήμα το λέοντα.
Οι δοκιμές εξέλιξης συνεχίζονται σε εντατικό ρυθμό με το ενδιαφέρον να εντοπίζεται στην όλη συμπεριφορά του αυτοκινήτου χωρίς την πίσω αεροτομή, τόσο στις στροφές, όσο και στις υψηλές ταχύτητες.
Πόσα χρόνια έχουμε να δούμε αγωνιστικό αυτοκίνητο χωρίς αεροτομή στο πίσω μέρος.
Η Peugeot έκανε την αρχή.