Ο έκτος όροφος του κτιρίου όπου στεγάζεται ο όμιλος Συγγελίδη, στη Λεωφόρο Κηφισίας, προσφέρει ανεπανάληπτη θέα.
Η κυρία Λίντα Τζάκσον, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Peugeot, κάθεται στην κεφαλή ενός μεγάλου τραπεζιού από μαόνι και, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα, η ημέρα θυμίζει άνοιξη, με έναν καταγάλανο ουρανό.
Αυτό έχει συναρπάσει την κυρία Τζάκσον -βέρα Αγγλίδα- με το σπινθηροβόλο βλέμμα, χαζεύοντας τον αττικό ουρανό σαν να μην πιστεύει ότι στην καρδιά του χειμώνα υπάρχει τέτοια ηλιοφάνεια.
Πριν από την πανδημία, που άλλαξε τα πάντα στη ζωή μας, η κυρία Τζάκσον σε μια άλλη επίσκεψή της στη χώρα μας, ως πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Citroen, καθόταν ακριβώς στην ίδια θέση.
Η θέα, βλέπετε…
Από τον όμιλο Συγγελίδη η κυρία Τζάκσον εισπράττει αφοσίωση και πάθος για την αυτοκίνηση, έχοντας τον κ. Πέτρο Πιπερίδη, γενικό διευθυντή του ομίλου, έναν απίστευτο «κυνηγό» στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων, που δεν συγχωρεί καμία «χαμένη» πώληση.
H συνάντησή μας με την κυρία Τζάκσον, συνέχεια κατά κάποιον τρόπο από την έκθεση του Παρισιού, με «παρέα» ωραίο espresso και γνήσια macaroon, εξελίχθηκε πολύ ωραία, με παρόντες τον κ. Δημήτρη Καββούρη -αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος-και την αέρινη κυρία Κορίνα Βαλυράκη -διευθύντρια επικοινωνίας-να παρακολουθούν διακριτικά όλη τη συνομιλία μας με την πρόεδρο, με την οποία άλλωστε γνωριζόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια.
Στις ερωτήσεις μας γύρω από την έκθεση τεχνολογίας στο Λας Βέγκας, τη CES 2023, για το αν η Peugeot σκοπεύει να παρουσιάσει τον αντικαταστάτη του 108, για την ηλεκτροκίνηση, την εισβολή των Κινέζων στην Ευρώπη, το diesel, τα plug-in hybrid, τα coupe/cabriolet όπου έχει μεγάλη παράδοση η γαλλική εταιρεία, τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων, το υδρογόνο και, φυσικά, για το motorsport που η Peugeot ετοιμάζεται για τις 24 Ώρες του Λε Μαν, που φέτος συμπληρώνει τα 100 χρόνια, απάντησε χωρίς κανέναν δισταγμό.
Ας αφήσουμε, λοιπόν, την κυρία Τζάκσον να μας «ξεναγήσει» στο «αύριο» της Peugeot, αρχίζοντας από την έκθεση του Λας Βέγκας.
Eκεί η γαλλική εταιρεία αποκάλυψε το Inception Concept, το οποίο θα αποτελέσει την πυξίδα για τα μελλοντικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα που αναμένονται από το 2025.
«Σημαντικές είναι όλες αυτές οι τεχνολογίες που θα δείτε στα αυτοκίνητα του ομίλου Stellantis από το 2025. Αυτό που αποκαλύφθηκε στο Λας Βέγκας είναι ένα όμορφο concept car, με τα σήματα της Peugeot, μια καινούργια εμπειρία στον καταναλωτή, που δεν τη δείχνουμε στον κόσμο και μετά την ξεχνάμε. Θα πραγματοποιηθεί. Δεν είναι μια καινούργια ιδέα. Είναι το “σήμερα” και το πάμε στο “αύριο”, στη νέα γενιά. Δεν το αλλάζουμε, αλλά το εξελίσσουμε. Είναι μια νέα κατεύθυνση σε μια νέα εποχή».
«Για αυτοκίνητα μεγέθους 108, λόγω του αυξανόμενου κόστους δεν μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.
Εστιάζουμε εκεί που είμαστε τώρα. Αρχίζουμε από το 208 και εστιάζουμε στο πώς θα το φέρουμε ακόμα πιο κοντά στον καταναλωτή, ο οποίος το έχει αγαπήσει πραγματικά, κάτι που φαίνεται και από τις πωλήσεις που σημειώνει στην Ευρώπη. Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό το αυτοκίνητο.
Όμως η Peugeot δεν θα είναι ένα brand με φτηνά αυτοκίνητα.
Ο προσανατολισμός μας δεν είναι αυτός. Οι αγοραστές των αυτοκινήτων Peugeot δεν τα επιλέγουν για την τιμή τους, αλλά για την ποιότητα, την τεχνολογία, την ασφαλή οδική συμπεριφορά, αλλά και για το design, καθώς στην γκάμα υπάρχουν πολύ μοντέρνα, σύγχρονα σχεδιαστικά αυτοκίνητα σε όλες τις κατηγορίες».
«Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, ο στόχος της Peugeot στην Ευρώπη είναι το 2030 να είναι 100% ηλεκτρική. Το ανακοινώσαμε και στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι. Υποστηρίζουμε την υβριδική τεχνολογία, που είναι το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, και έως το 2025 κάθε μοντέλο της Peugeot θα έχει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Το πιο σημαντικό όμως είναι πώς η κάθε χώρα αντιμετωπίζει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση».
Για τα plug-in hybrid (καθώς υπάρχει η φήμη ότι θα σταματήσουν), η κυρία Λίντα Τζάκσον τόνισε ότι θα υπάρχουν όσο υπάρχει ζήτηση, καθώς διακρίνονται για τη μεγάλη αυτονομία τους, όμως μέχρι το 2030 θα είναι λιγότερο σημαντικά για τις αγορές.
«Όμως κάποια στιγμή και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα καθώς συνεχώς εξελίσσονται, θα διακρίνονται και για τη μεγάλη αυτονομία τους. Αλλά θα πρέπει να γίνουν πιο προσιτά στους καταναλωτές που στρέφονται σιγά σιγά στις χρονομισθώσεις καθώς η ιδιοκτησία αλλάζει, με το κόστος συντήρησης των αμιγώς ηλεκτρικών να είναι σαφώς μικρότερο από οχήματα με θερμικούς κινητήρες, ενώ την ίδια διαδρομή ακολουθούν και τα επαγγελματικά, καθώς θα είναι τα μόνα που θα εισέρχονται στις πόλεις σε μερικά χρόνια. Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες οχημάτων, η Stellantis, που μέλος της είναι και η Peugeot, εξελίσσει συνεχώς αμιγώς ηλεκτρικά σε όλες τις κατηγορίες, με μπαταρίες διαφορετικές για κάθε πλατφόρμα. Όσο για τις εκπομπές ρύπων, θα είμαστε μέσα στους κανονισμούς για την αποφυγή προστίμων, αλλά και για να σωθεί ο πλανήτης».
Για τα diesel, η κυρία Τζάκσον τόνισε ότι δεν επενδύουν πλέον σε νέους κινητήρες πετρελαίου, καθώς η αγορά μειώνεται, αλλά εξελίσσουν τους ήδη υπάρχοντες.
«Τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να τις σεβόμαστε. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται στην αγορά της Ευρώπης είναι ανταγωνιστικά, με πολύ καλές τιμές, καλό σχεδιασμό, και ποιότητα. Γι’ αυτό εμείς στην Peugeot πρέπει να έχουμε προϊόν που διακρίνεται, με πιστούς καταναλωτές και πολύ καλό after sales. Eίναι σαφώς μια απειλή, όπως όλοι οι ανταγωνιστές, και πρέπει να εμπιστεύεσαι το προϊόν σου για να προχωρήσεις. Η αγορά δοκιμάζεται στη Νορβηγία, που έχει 90% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τους Κινέζους να έχουν κάνει μια πολύ σημαντική απόβαση, χωρίς όμως να γνωρίζουν τα τερτίπια των καταναλωτών, κάτι που εμείς κατέχουμε μαζί με την εμπιστοσύνη τους».
Οι διεθνείς εκθέσεις είναι σοβαρή επένδυση. Όμως αυτή η επένδυση αποφέρει τα αναμενόμενα κέρδη στην εταιρεία, καθώς υπάρχουν και άλλοι τρόποι προβολής των προϊόντων;
«Ίσως να έχουν νόημα οι εκθέσεις σε τοπικό περιβάλλον, που όμως να συνδυάζονται με πωλήσεις, ενώ αποτελεί απορία η έκθεση της Γενεύης που “μετακινήθηκε” στο Κατάρ, καθώς τα αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφορούν εκεί δεν έχουν σχέση με την αγορά της Ευρώπης.
Η Peugeot κάθε χρόνο θα παρουσιάζει κάτι νέο. Νέο είναι το 408 fastback, που ακολουθεί μια διαφορετική σχεδιαστική αντίληψη. Υπάρχει πολύ θετική ανταπόκριση, καθώς το οδηγώ στο Παρίσι και συνεχώς με ρωτούν για αυτό το αυτοκίνητο.
Μπορεί η Peugeot παραδοσιακά να είχε μοντέλα cabriolet και πρόσφατα CC (coupe-cabriolet), αλλά η αγορά έχει διαμορφωθεί έτσι που τα μερίδια πλέον είναι πολύ μικρά, με το ενδιαφέρον να έχει μειωθεί πάρα πολύ.
Υποστηρίζουμε δυναμικά το motorsport και το 2023 η μεγάλη πρόκληση είναι τα 100 χρόνια του 24ωρου ΛεΜαν, που θα είναι μια φοβερή εμπειρία. Θα βάλουμε τα δυνατά μας για τη νίκη παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό, καθώς αποτελεί μια μακροχρόνια επένδυση για την Peugeot.
Το υδρογόνο υπάρχει προς το παρόν μόνο για τα μεγάλα επαγγελματικά οχήματα, ενώ ουδείς γνωρίζει την εξέλιξη που θα έχει στο μέλλον. Εδώ να αναλογιστούμε στο πως αλλάζουν τα πράγματα, ότι στο τέλος του 2021 τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ήταν το 1/6 στον πλανήτη ενώ τώρα είναι το 1/3. Άρα οι άνθρωποι καταλαβαίνουν και αλλάζουν συνήθειες. Πρέπει να φύγουν οι προκαταλήψεις.
Επενδύουμε στον ηλεκτρισμό, αυτό είναι το motto της Peugeot…».
Κάπου εδώ ολοκληρώθηκε το τετ α τετ με την κυρία Λίντα Τζάκσον, καθώς πλησίαζε η ώρα για την πτήση της στο Παρίσι.
Tην ευχαριστήσαμε και της ευχηθήκαμε «καλό ταξίδι», ανανεώνοντας το ραντεβού μας για τις 24 Ώρες του ΛεΜαν.
Διαβάστε ακόμα