Το συμβόλαιο μεταξύ Pirelli και Formula 1, ώστε η ιταλική μάρκα να είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του αθλήματος, επεκτάθηκε κατά ένα χρόνο.
Έτσι, θα βλέπουμε τα σήματα της Pirelli στα άκρα των μονοθεσίων μέχρι και το 2024.
Το τελευταίο συμβόλαιο που είχε υπογραφεί ανάμεσα στη Formula 1 και την εταιρεία κατασκευής ελαστικών προέβλεπε χρονική διάρκεια τεσσάρων ετών.
Με το πρώτο έτος να είναι το 2020, η ισχύς του έφτανε μέχρι και το 2023. Ωστόσο, το παραπάνω συμβόλαιο υπεγράφη με την προοπτική ότι από το 2021 τα μονοθέσια θα χρησιμοποιούν τροχούς 18 ιντσών. Με αυτόν τον τρόπο οι Ιταλοί της Pirelli θα είχαν τουλάχιστον τρία χρόνια κατά τα οποία θα συγκέντρωναν δεδομένα, τα οποία μπορούν να βρουν εφαρμογή στα ελαστικά που παράγονται για χρήση σε αυτοκίνητα δρόμου.
Formula 1: Γιατί πήρε φωτιά το μονοθέσιο του Grosjean; Πλέον έχουμε απάντηση
Αυτή τη στιγμή, με τα μονοθέσια να χρησιμοποιούν τροχούς 13 ιντσών, είναι ελάχιστα τα δεδομένα που η Pirelli μπορεί να περάσει στα εμπορικά της προϊόντα.
Ωστόσο, η πανδημία ανάγκασε τις ομάδες να προχωρήσουν σε αλλαγή των σχεδίων που είχαν κάνει. Από τα πρώτα μέτρα που αποφασίστηκαν ήταν ότι οι αλλαγές που ήταν προγραμματισμένο να εφαρμοστούν το 2021, θα πάρουν αναβολή κατά ένα χρόνο και θα εφαρμοστούν το 2022.
Αυτή είναι και η αιτία πίσω από το γεγονός ότι το συμβόλαιο της Pirelli με τη Formula 1 παίρνει παράταση κατά ένα χρόνο. Με την αναβολή της εφαρμογής των αλλαγών στους κανονισμούς, η Pirelli θα είχε εμπορικά εφαρμόσιμα δεδομένα μόνο για δύο χρόνια αντί για τρία που είχε προβλέψει αρχικά, οπότε η παράταση στο συμβόλαιο κρίθηκε απαραίτητη.
Η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της Formula 1 από το 2011. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη, με διαφορά, περίοδο που το άθλημα προμηθεύεται ελαστικά μόνο από μία εταιρεία.
Οι προηγούμενες φορές ήταν την τριετία 1961-1963 με την Dunlop, τη διετία 1987-1988 και την πενταετία 1992-1996 με την Goodyear, καθώς και τις περιόδους 199-2000 και 2007-2010 όταν την προμήθεια ελαστικών είχε αναλάβει μόνη της η Bridgestone.
Όλες τις υπόλοιπες χρονιές η Formula 1 είχε παραπάνω από έναν προμηθευτές, συνήθως δύο ή τρεις, όμως υπήρξαν και περιπτώσεις όπως το 1954 και το 1958, που φτάσαμε τους έξι προμηθευτές.