Πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα στους αγώνες στη χώρα μας, εαν οι δημοσιεύσεις και η κάλυψη αγώνων στα ΜΜΕ, είχαν την αντίστοιχη κάλυψη με το τραγικό γεγονός στην πίστα του Αγρινίου, που έχασε τη ζωή του ο 33χρονος Γεράσιμος Φιλιππάτος, πατέρας 3 παιδιών.
Οι αγώνες θα βρίσκονταν σε άλλη παράμετρο, έτη φωτός μπροστά, μέσα από κλίμα διαφορετικό, μακριά από μιζέριες, πισώπλατα μαχαιρώματα και μικροσυμφέροντα …
Όμως με το τραγικό το τέλος του 33χρονου ήταν φυσικό να γεννηθούν μια σειρά από ερωτηματικά σε ο,τι έχει σχέση με την ασφάλεια και την ποιότητα της πίστας.
Άδοξα
Ότι και να ειπωθεί ο Φιλιππάτος έφυγε άδοξα για το μεγάλο ταξίδι χωρίς επιστροφή κατά τη διάρκεια δοκιμών στο πλαίσιο του πρώτου αγώνα του πρωταθλήματος Dragster στο Αγρίνιο.
Όμως όσο σκληρό και να είναι η ζωή προχωράει και οι αγώνες θα συνεχίζονται για ένα σπορ που όσα μέτρα ασφαλείας και αν παρθούν θα παραμένει πάντα επικίνδυνο.
Όμως όσο και επικίνδυνοι και αν είναι οι αγώνες, τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτά που μειώνουν τις πιθανότητες.
Μην ξεχνάμε ότι ειδικά τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν σε αγώνες Dragster είναι πάρα πολύ γρήγορα, κάτι σαν βέλη καθώς η επιτάχυνση σε προκαθορισμένη απόσταση είναι αυτό που κρίνει τον νικητή.
Και το GT-R του άτυχου Φιλιππάτου, δεν είχε καμία σχέση με τις πολιτικές εκδόσεις του μοντέλου.
Το GT-R του άτυχου οδηγού είχε σύμφωνα με πληροφορίες πάνω από 2.000 άλογα καθώς ήταν εξελιγμένο για Dragster.
Νεκρός Έλληνας οδηγός αγώνων Dragster στο Αγρίνιο
Και με τα ειδικά ελαστικά που φορούν τα αυτοκίνητα τα οποία περιορίζουν το ολίσθημα, ώστε να ξεκινήσουν χωρίς απώλειες, οι δυνάμεις οι οποίες εξασκούνται είναι τεράστιες, όπως εξωφρενικά τα χλμ. τα οποία «χτυπούν» τα αυτοκίνητα σε μερικά δευτ.
Ο Γεράσιμος πετάχτηκε από το αυτοκίνητο, και αυτό είναι το σημείο-κλειδί στο τραγικό συμβάν, όπου είχε περάσει τεχνικό έλεγχο πριν «κατέβει» στην πίστα για τελευταία –δυστυχώς-φορά.
Για να πεταχτεί από το αυτοκίνητο σημαίνει ότι σπάσανε τα σημεία στήριξης καθίσματος και ζώνης ασφαλείας με αποτέλεσμα ο άτυχος οδηγός να εκτοξευτεί, όταν το αυτοκίνητο έστριψε -σαν να δέχτηκε χαστούκι-δεξιά και άρχισε τις τούμπες στο διπλανό χωράφι με ταχύτες γύρω στα 270 χλμ./ώρα.
Κάθε φορά που χάνεται ένας αγωνιζόμενος από τη μικρή παρέα των αγώνων, τις επόμενες ημέρες γίνεται λόγος για αύξηση των μέτρων ασφαλείας. Γίνονται όμως οι κατάλληλες «κινήσεις», ειδικά σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα, αλλά και τα μέρη τέλεσης των αγώνων.
Πληροφορίες που μας ήρθαν από το Ντουμπάι, αναφέρουν ότι ο εξονυχιστικός έλεγχος που έγινε σε αυτοκίνητα τα οποία συμμετείχαν σε αγώνες Dragster είχε διάρκεια περισσότερο των 40 λεπτών για κάθε αυτοκίνητο, που εξεταζόταν σχολαστικά πάνω σε αναβατόριο με ειδικά εργαλεία.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε αντίστοιχο αγώνα στη Μάλτα, δεν έγινε ο σύμφωνα με τους κανονισμούς τεχνικός έλεγχος…
O Φιλιππάτος όμως –δυστυχώς- δεν μπορεί να επιστρέψει στο αγαπημένο του σπορ. Μπορούν όμως τα μέτρα ασφαλείας να γίνουν ακόμα πιο αυστηρά.
Οι ζώνες σε τέτοιου είδους εφαρμογές δεν δένουν πάνω στο κάθισμα αλλά πάνω στο roll cage… Εφόσον το roll cage ήταν άθικτο αλλα ο άνθρωπος απασφαλιστηκε, η δεν φορούσε ζώνες, η υπήρξε αστοχία στις ζώνες… Κοινή λογική…
Δεν φορουσε ζωνεσ κατα τη γνωμη μου
Ότι και να έγινε αυτό που έχει σημασία ο άνθρωπος έφυγε. Και εγώ πιστεύω ότι μπορεί να μην φορούσε ζώνη.
Δεν φορούσε ζώνη. Όλοι μπορούν να το διακρίνουν.ποιος το λέει όμως? Κανείς. Παρά μόνο δίνουν βάση για την απώλεια του οδηγού.
Και κάπως έτσι ξεκινά το λαϊκό δικαστήριο..!
Παιδιά ο άνθρωπος έφυγε μαζί με το κάθισμα δεμένος… Το πρόβλημα ήταν στην στήριξη του καθίσματος στο αυτοκίνητο…! Κόπηκε η βάση !
Η φωτογραφία δείχνει το λάστιχο να έχει πάθει πολύ μεγάλη στρέβλωση λόγω της δύναμης… Είναι φυσιολογικό αυτό!
Εγώ θέλω να τονίσω ότι εκτός απ’ την απώλεια ενός νέου ανθρώπου πράγμα που είναι στενάχωρο ακόμα και σε μας που είμαστα μακριά και δεν τον ξέραμε τον άνθρωπο….
είναι και μια απώλεια στο μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα και τεχνογνωσίας και εμπειρίας μιας και είναι πολύ λίγοι αυτοί με τέτοια καρδιά λιονταριού!!!!
Συλλυπητήρια στους δικούς του ανθρώπους,😥
Μου φαίνεται εξαιρετικά παράλογο να μην φόρεσε ζώνες, όχι ότι δεν υπάρχουν πρόσφατα πατήματα στο δρόμο χωρίς ζώνες… αλλά όχι στον αγώνα. Εξάλλου αν δεν είχε βάλει ζώνες δεν είχε κανένα λόγο να φύγει το κάθισμα. Κατά την γνώμη μου υπήρχαν μια σειρά από κακοτεχνίες στο βωμό του χρόνου… 1) Το βιδωτό cage για να μην χαλάσει και για να μην βαρύνει το αμάξι με ένα σωστό κολλητό, παρόλα αυτά άντεξε ικανοποιητικά. Από εκεί και πέρα φαίνεται να είναι… 2) κακή στήριξη του καθίσματος (ωραίο υλικό το αλουμίνιο και τα custom αλλά..). και 3) πιθανή στήριξη των κάτω ή όλων των ζωνών πάνω στο κάθισμα. Χάθηκε το κάθισμα, χάθηκαν και οι ζώνες και δυστυχώς χάθηκε και ο άνθρωπος με τον πιο φρικτό τρόπο. Θα δεχόμουν να είναι μέσα και ας ήταν νεκρός ή βαριά τραυματισμένος θα έλεγα πως δεν άντεξε το σώμα του, που το πιθανότερο με σωστά μέτρα ασφαλείας όπως σε wrc & f1 θα ήταν στο σπίτι του…. αλλά το να βγει εκτός αυτοκινήτου είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Πάρα πολύ κρίμα!! Ποιος λοιπόν έλεγξε το αυτοκίνητο πριν τον αγώνα και ποιος έχει την ευθύνη όταν ένα αυτοκίνητο μετατρέπεται σε αγωνιστικό με πατέντες που δεν υπογράφει κανένας?? Εκεί είναι οι ευθύνες για τον θάνατο του παλικαριού. Η πίστα είναι το βουνό που πρέπει να αναιβείς, αλίμονο και αν φταίνε τα βουνά για τους ορειβάτες που χάνονται. Οκ θα έπρεπε να υπάρχει μια καλύτερη, αλλά αυτή ήταν για όλους και όποιος έκρινε πως ήταν επικίνδυνη έπρεπε να τα μαζέψει και να φύγει. Τέλος πάντων η πίστα ευθύνεται για την έξοδο, από εκεί και πέρα αν το κάθισμα και οι ζώνες ήταν να φύγουν θα έφευγαν είτε είχε τοίχο είτε αμμοπαγίδα είτε γκρεμό οπότε για το μοιραίο ευθύνονται άλλοι… και κάποιοι κάνουν τις πάπιες… και στρέφουν τις ευθύνες όπου τους βολεύει…