Πόσο αποδοτικό μπορεί να είναι το Plug-in Hybrid, καθώς οι «τιμές» ξεγελούν με προδιαγραφές και ονομαστικές αποδόσεις, καταναλώσεις.
Η λογική λοιπόν πίσω από τη δημιουργία ενός οχήματος Ρlug-in Hybrid είναι να συνδυάσεις τα καλά δύο κόσμων. Να έχεις την άνεση αυτονομίας, ανεφοδιασμού ενός οχήματος με θερμικό κινητήρα, αλλά και την οικονομία, απόδοση και κίνηση με μηδενικούς ρύπους εκεί που βρίσκεσαι, ενός ηλεκτρικού οχήματος. Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα στους κατασκευαστές για πιασάρικη επικοινωνία τύπου: 300 ίπποι με κατανάλωση 1.4 λίτρα/100 χλμ.
Με το βάρος τι γίνεται; Δεδομένου ότι ακόμη δεν έχει εφευρεθεί όχημα που να «πηγαίνει» χωρίς να καίει, ας δούμε προσεκτικά τι ακριβώς συμβαίνει. Το plug-in Hybrid σύστημα συνδυάζει υποχρεωτικά θερμικό κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία. Πρώτο μειονέκτημα είναι το βάρος, σπάνια βρίσκεις phev κάτω από 2 τόνους. Δεύτερο μειονέκτημα είναι η κατανομή του. Καθώς η έκδοση phev στηρίζεται σε συμβατικό πλαίσιο, οι μηχανικοί καλούνται να λύσουν μια άσκηση με τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς. Κάπου πρέπει να στριμώξουν τον ηλεκτροκινητήρα (είτε στο κιβώτιο είτε στον πίσω άξονα), κάπου πρέπει να βάλουν την μπαταρία (συνήθως κάτω από τα πίσω καθίσματα, μειώνοντας τον χώρο αποσκευών), το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με αυξημένο βάρος και «άτσαλη» κατανομή του. Το πρώτο μειονέκτημα των phev είναι η «ατσούμπαλη» οδική συμπεριφορά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Το δεύτερο μειονέκτημα είναι οι αναρτήσεις: Λόγω του επιπλέον βάρους ταλαιπωρούνται υπέρμετρα, αποσβένουν μέτρια και χρειάζονται αντικατάσταση συχνά.
Στο ζήτημα της φόρτισης και στην καθημερινότητα το phev όχημα απαιτεί συνεχή φόρτιση. Στην πρίζα το βράδυ, στην πρίζα στο γραφείο, στην πρίζα γενικώς. Επιπλέον θέλει και το κατάλληλο λογισμικό ώστε να «κόβει» η φόρτιση όταν γεμίζει η μπαταρία, αλλιώς επηρεάζεται αρνητικά η διάρκεια ζωής της. Η διάρκεια ζωής είναι θέμα, γιατί λόγω μικρής χωρητικότητας (περίπου 15 kwh) φορτίζεις συνέχεια. Σε σχέση με μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου, 4 με 5 φορές συχνότερα. Εντός πόλης, τώρα, πράγματι κινείσαι ηλεκτρικά και μπορείς να εξοικονομήσεις καύσιμο/ρύπους αρκεί να είσαι επιμελής στις φορτίσεις. Εκτός πόλης, στο ταξίδι, σύντομα μένεις από ρεύμα και συνεχίζεις κουβαλώντας το επιπλέον βάρος των μπαταριών επηρεάζοντας αρνητικά την κατανάλωση. Έχεις, βέβαια, το υβριδικό σύστημα, το οποίο απαιτεί συνετή οδήγηση με ήπιες επιταχύνσεις και πλήρη εκμετάλλευση της δυνατότητας ανάκτησης ενέργειας για να είναι αποδοτικό. Καμία σχέση δηλαδή με τα άγρια γκάζια των 300 ίππων, για παράδειγμα, που φαντασιώθηκες αγοράζοντάς το. Για να είμαστε δίκαιοι, έχεις μια αξιόλογη επιτάχυνση χάρη στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα που σου επιτρέπει να κάνεις ασφαλή προσπεράσματα.
Τελικά
Εντέλει, έπειτα από ένα χρονικό διάστημα (υπολογίστε 10.000 φορτίσεις ή 50.000 χλμ. ηλεκτρικά το μέγιστο) και με την προϋπόθεση ότι φόρτιζες και δεν κουβαλούσες απλά το βάρος του συστήματος, έρχεται η ώρα αντικατάστασης της μπαταρίας (υπολογίστε 5.000 ευρώ). Κάνεις ταμείο πόσα γλίτωσες από καύσιμο, πόσα σου ζητούν για αντικατάσταση, υπολογίζεις εξοικονόμηση σε ρύπους και το ενεργειακό αποτύπωμα της νέας μπαταρίας και έχεις τη συνολική εικόνα…