Τα στοιχεία, ειδικά, σε ο,τι έχει να κάνει με το στόλο των αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα μας, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Και αυτό γιατί κυρίως εμφανίζεται ο μέσος όρος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, που δείχνει ότι είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη.
Το 2021 ήταν χρονιά απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων.
Διαβάστε ακόμα
Για να δούμε λοιπόν τι αυτοκίνητα απέσυραν οι Έλληνες τη χρονιά που έφυγε σύμφωνα με την εταιρία «Alykon Κυκλική Οικονομία» που διαθέτει στοιχεία για τα μοντέλα που αποσύρθηκαν περισσότερο.
Η «Alykon Κυκλική Οικονομία», ανακυκλώνει συνολικά, περίπου 4.800 αυτοκίνητα ετησίως, όταν ο αριθμός πανελλαδικά αυτών που διαγράφηκαν για το 2021, ανέρχεται στα 57.000 αυτοκίνητα.
Η «Alykon Κυκλική Οικονομία», κατέχοντας συνεπώς το 9% του συνόλου των αυτοκινήτων που φτάνουν στις εγκαταστάσεις της προκειμένου να διαγραφούν και εν τέλει να αποσυρθούν, δίνει ένα σαφές δείγμα για τα μοντέλα, την ηλικία και την παλαιότητα των αυτοκινήτων, ενδεικτικό, για τη συνολική εικόνα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου της «Alykon Κυκλική Οικονομία» Ιωάννη Σμυρλή, σημειώνεται πως «…μόνο το 20% των αυτοκινήτων που αποσύρθηκαν, είχαν τεθεί σε ακινησία… Γεγονός που μεταφράζεται ότι τα υπόλοιπα, αν και ηλικίας 17 έως 30 ετών, κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους κανονικά, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια και ποιότητα των μεταφορών, την προστασία του περιβάλλοντος και την αμεσότητα της ανάγκης μετάβασης σε μια «πράσινη» οικονομία…»
Τα μοντέλα πρωταθλητές στην απόσυρση για το 2021, όπως φαίνεται σύμφωνα με την «Alykon Κυκλική Οικονομία» είναι το Fiat Punto με 137 αυτοκίνητα και το Volkswagen Polo, επίσης με 137 αυτοκίνητα, να ισοβαθμούν στην πρώτη θέση απόσυρσης λόγω παλαιότητας, ενώ ακολουθούν το Opel Corsa και το Seat Ibiza με 115. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Hyundai Accent με 101 και ακολουθούν Citroen Saxo, Renault Megane, Toyota Corolla, Renault Clio, ενώ στην τελευταία θέση στον πίνακα της απόσυρσης για το 2021 βρίσκεται το Peugeot 206, με 66 αυτοκίνητα να έχουν αποσυρθεί.
Βέβαια το τι μοντέλα αποσύρθηκαν περισσότερο σαν στατικό στοιχείο ενδιαφέρει, παρά σαν μοντέλο, καθώς το ζητούμενο ήταν η αντικατάσταση τους με κάτι πιο σύγχρονο.
Σίγουρα ένα νέο αυτοκίνητο ταξιδεύει ασφαλέστερα, καλύτερα, οικονομικότερα, ανετότερα, με λιγότερους ρύπους, αλλά για να κατέβει πολύ ο μέσος όρος της ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας, χρειάζεται αντικατάσταση των παλιών.
Όμως σαφώς και τα καινούργια αυτοκίνητα αποτελούν μια πρόκληση, αλλά πρόκληση είναι ότι πρέπει να βρεθεί και το απαιτούμενο χρήμα, καθώς οι τιμές το τελευταίο διάστημα έχουν πάρει την ανηφόρα.
Δε λέμε καλά τα κίνητρα στο νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αλλά υπάρχουν και οι άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου φυσικού αερίου και υγραερίου. Μήπως λοιπόν η απόσυρση πρέπει να παίξει με έναν άλλο τρόπο, ώστε να αποσυρθούν περισσότερα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα με πιο σύγχρονα και φιλικά στο περιβάλλον.