Ένα ηλεκτρικό μοντέλο βρίσκεται στην κορυφαία θέση των πωλήσεων για τον μήνα Μάιο, σε μία αγορά η οποία θεωρείται ότι δείχνει τις τάσεις σχετικά με την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες στο μέλλον, εκείνη της Νορβηγίας.
Το αυτοκίνητο που κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων, ανεξάρτητα από το καύσιμο του κάθε μοντέλου, είναι το Ford Mustang Mach-E, η πρώτη πραγματική προσπάθεια της αμερικανική μάρκας στα οχήματα που χρησιμοποιούν μπαταρία (είχε προηγηθεί το ηλεκτρικό Focus το 2011 όμως η παραγωγή ήταν περιορισμένη).
Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Ford Mustang Mach-e. Πόσο κοστίζει με την κρατική επιδότηση;
Το αμερικανικό ηλεκτρικό έκανε 1.384 ταξινομήσεις στη σκανδιναβική χώρα μέσα στον Μάιο, αφήνοντας στη δεύτερη θέση το Toyota RAV4 στην plug-in υβριδική εκδοχή του με 853 πωλήσεις.
Η Νορβηγία είναι μία από τις χώρες που έχουν αγκαλιάσει όσο πολύ λίγες την ηλεκτροκίνηση. Η μεγαλύτερη απόδειξη είναι ότι το 2020 τα ηλεκτρικά αφορούσαν πάνω από τις μισές πωλήσεις, φτάνοντας το 54%. Όμως ακόμα και στο υπόλοιπο 46%, μεγάλο μέρος αποτελούνταν από εξηλεκτρισμένα μοντέλα.
Ένα ακόμα στοιχείο που δείχνει πόσο θετικά βλέπει η Νορβηγία την ηλεκτροκίνηση είναι ότι μέσα στον Μάιο του 2021 τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μπαταρία για την κίνησή τους αποτελούσαν το 60.4%.
Αυτό αντικατοπτρίζεται στον πίνακα των πωλήσεων, όπου αν ρίξουμε μια ματιά θα δούμε πολλά ηλεκτρικά μοντέλα. Ανάμεσά τους είναι το Skoda Enyaq με 795 ταξινομήσεις, το Volkswagen ID.4 με 774 ταξινομήσεις, το Tesla Model 3 με 504 ταξινομήσεις, η Mercedes EQC με 492 ταξινομήσεις και το Audi e-Tron με 447 ταξινομήσεις.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά παίρνουν προβάδισμα σε μία περίοδο που οι πωλήσεις αυξάνονται γενικότερα, μετά τη συμπίεση που έφεραν τα lockdowns του 2020. Αυτό είναι σημαντικό γιατί σημαίνει το ποσοστό των ανθρώπων που οδηγούν ένα ηλεκτρικό μοντέλο επί του συνόλου της αγοράς, αυξάνεται.