Ήταν τον περασμένο Νοέμβριο όταν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε ότι από το 2030 δε θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η πώληση νέων Ι.Χ με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δηλαδή με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες.
Να υπενθυμίσουμε ακόμα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ρίξει στο τραπέζι την πρόταση απαγόρευσης πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στη Γηραιά Ήπειρο από το 2035.
Η εν λόγω πρόταση ωστόσο αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από χώρες με μεγάλη οικονομική δύναμη στην Ευρώπη. Η Γερμανία λοιπόν λέει “Nein” στην πρόταση για κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Η αρνητική στάση της Γερμανίας εκφράστηκε από τα επίσημα χείλη του Υπουργού Μεταφορών της χώρας, Volker Wissing. Κατά τη διάρκεια μιας άτυπης συνάντησης με Υπουργούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες κοντά στο Παρίσι, ο Volker Wissing δήλωσε ότι η Γερμανία επιθυμεί να επιτρέψει τη διάθεση κινητήρων εσωτερικής καύσης ακόμη και μετά το 2035.
Ωστόσο ο Volker Wissing έβαλε έναν αστερίσκο, καθώς επισήμανε ότι η παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να δοθεί μόνο αν τροφοδοτούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι τα συνθετικά καύσιμα δυνητικά είναι συμβατά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης των συμβατικών οχημάτων, ενώ μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.
Διαβάστε ακόμα
Παράλληλα ο Volker Wissing επισήμανε ότι η ηλεκτροκίνηση και η υδρογονοκίνηση δε μπορούν να είναι οι μοναδικές μορφές ενέργειας για τα οχήματα στο μέλλον και ότι πρέπει να υπάρξουν περισσότερες εναλλακτικές λύσεις.
Ενστάσεις για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 έχει εκφράσει και ο Υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Ιταλίας, Roberto Cingolani, ο οποίος πιστεύει ότι μια γενιά υπερσύγχρονων υβριδικών, ακόμα και με περιορισμένες επιδόσεις, θα ήταν σημαντικό όπλο για τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.
Το συμπέρασμα είναι ότι πληθαίνουν οι φωνές που υποστηρίζουν ότι η ηλεκτροκίνηση δε μπορεί να είναι μονόδρομος. Τώρα, αν η Ευρώπη αποφασίσει να βαδίσει προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς να κοιτάξει προς άλλες εναλλακτικές λύσεις, θα φανεί στην πορεία…