Σίγουρα θα έχετε ακούσει ιστορίες από παλαιότερους για το πόσο λιγότεροι κίνδυνοι υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά και τη χαρακτηριστική φράση «αφήναμε το κλειδί πάνω στην πόρτα».
Στη ξεγνοιασιά εκείνης της εποχής κάποιοι δε φοβόντουσαν, στο πλαίσιο ενός μακρινού ταξιδιού ή μιας εκδρομής, να κοιμηθούν μέσα στο αυτοκίνητο. Αλήθεια, γνωρίζετε ότι πριν από 60 χρόνια υπήρχε ένα αυτοκίνητο, η καμπίνα του οποίου μπορούσε να μετατραπεί σε μια άνετη «κρεβατοκάμαρα»;
Ο λόγος για την πρώτη Skoda Octavia, με το πρακτικότερο δίπορτο station wagon αμάξωμα, ονόματι Combi. Πρώτα μετακινούνταν τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού εντελώς μπροστά, έπειτα οι πλάτες τους μπορούσαν να έρθουν σε οριζόντια θέση, ώστε να βρεθούν στο ίδιο επίπεδο με τα πίσω καθίσματα. Η πλάτη τώρα των πίσω καθισμάτων μπορούσε να πάρει κλίση για να χρησιμεύσει ως μαξιλάρι.
Σύμφωνα με την τσέχικη εταιρεία η ιστορική Octavia Combi παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, ενώπιον κοινού, στις 11 Σεπτεμβρίου του 1960 στη Διεθνή Έκθεση Μηχανικών στο Μπρνο. Η εξέλιξη της συνεχίστηκε μέχρι τον Απρίλιο του 1961, ενώ ολοκληρώθηκε στα μέσα Μαΐου και η μαζική παραγωγή της ξεκίνησε τον Ιούλιο.
Αρχικά η Skoda δημιούργησε το Σεπτέμβριο του 1959 μια Octavia Combi με δίχρωμο αμάξωμα, σε πρωτότυπη και όχι παραγωγής μορφή, την οποία κατασκεύασε στο εργοστάσιο του Κβασίνι.
Ο τιτάνας των εμπορευματικών αεροσκαφών έδωσε φτερά στη Skoda
Η Octavia Combi είχε συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, καθώς το μήκος, το πλάτος και το ύψος της διαμορφώνονταν στα 4.065 χλστ., 1.600 χλστ. και 1.430 χλστ. αντίστοιχα. Η κάθετη πόρτα του χώρου αποσκευών άνοιγε σε δυο τμήματα. Το πορτμπαγκάζ είχε χωρητικότητα μέχρι 690 λίτρα (μέτρηση μέχρι την οροφή).
Ωστόσο, τα αδιαίρετα πίσω καθίσματα μπορούσαν να διπλωθούν και έτσι δημιουργούσαν ένα μεγάλο χώρο φόρτωσης διαστάσεων 1.495 χλστ. x 1.355 χλστ., χωρητικότητας μέχρι 1.050 λίτρα.
Ιδιαίτερα καινοτόμο ήταν το «κρυφό» διαμέρισμα της ρεζέρβας, το οποίο βρίσκονταν κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, ενώ αποκαλύπτονταν όταν το μπροστινό κάλυμμα τραβιόταν κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Έτσι σε περίπτωση που χρειάζονταν η ρεζέρβα δεν ήταν ανάγκη να αδειάσουν όλα τα πράγματα από το πορτμπαγκάζ.
Το όνομα Octavia Combi επέστρεψε, με τις ίδιες αξίες, στη γκάμα της Skoda το 1998, ενώ υπάρχει μέχρι σήμερα.