Τα 1.000 χλμ. αυτονομίας ξεπερνάει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο κατασκευάζεται στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.
Πρόκειται για νούμερο το οποίο προκαλεί πολύ μεγάλη εντύπωση και φαίνεται να λύνει παραπάνω από ένα προβλήματα ταυτόχρονα.
Το αυτοκίνητο για το οποίο μιλάμε ονομάζεται Aion V και παράγεται από την εταιρεία GAC. Ο αρχικός λόγος για τον οποίο είχε γίνει γνωστό ήταν επειδή ήταν το ηλεκτρικό με την ταχύτερη φόρτιση στον κόσμο όταν παρουσιάστηκε, το 2020. Για την ακρίβεια, μπορούσε να φορτίσει με ισχύ μέχρι και 480 kW. Αυτό του επέτρεπε να γεμίσει τις μπαταρίες του μέχρι το 80% μόλις σε 8 λεπτά.
Τώρα η εταιρεία πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω, ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή την τόσο υψηλή ταχύτητα φόρτισης. Θα το εξοπλίσει με μπαταρία χωρητικότητας 144.4 kWh, με στόχο να του προσφέρει αυτονομία η οποία θα ξεπερνάει τα 1.000 χλμ. Συγκεκριμένα, θα φτάνει τα 1.008 χλμ.
Το GAC Aion V αυτή τη στιγμή προσφέρεται σε 13 διαφορετικούς συνδυασμούς κινητήρων – μπαταρίας, οπότε η πλατφόρμα του διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία.
Η νέα έκδοση με την τεράστια μπαταρία θα ονομάζεται LX Plus.
Πέρα από τα πάρα πολύ μεγάλα νούμερα, αυτό που κερδίζει τον θαυμασμό είναι ότι η νέα μπαταρία θα έχει τις ίδιες διαστάσεις με εκείνη που μέχρι πρότινος ήταν η κορυφαία επιλογή στην γκάμα του αυτοκινήτου, η οποία όμως είχε χωρητικότητα 90 kWh.
Δείτε ακόμα
Αυτό δείχνει την ταχύτατη εξέλιξη στον τομέα των μπαταριών. Στον ίδιο χώρο που μέχρι πρότινος αποθηκεύονταν 90 kWh ηλεκτρικής ενέργειας, πλέον θα μπορούν να αποθηκευτούν 144.4 kWh! Σα να μην έφτανε αυτό η εταιρεία υποστηρίζει ότι η μπαταρία θα έχει χάσει μόλις το 5% της χωρητικότητάς της ακόμα και μετά από 1.600 κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης.
Δεδομένης της τεράστιας χωρητικότητας που προσφέρει, οι 1.600 κύκλοι μεταφράζονται σε πάρα πολλά χρόνια οδήγησης, ίσως περισσότερα από όσα σχεδιάζει κάποιος να κρατήσει το αυτοκίνητο.
Κάτι ακόμα που εντυπωσιάζει είναι η τιμή στην οποία οι Κινέζοι προσφέρουν όλα τα παραπάνω. Αν και το ποσό για τη νέα έκδοση LX Plus, δηλαδή αυτή με τα περισσότερα από 1.000 χλμ. αυτονομίας, δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό, τα νούμερα για τις υπόλοιπες εκδόσεις αποτελούν ένδειξη.
Η πιο ακριβή εκδοχή του έχει δύο κινητήρες, μπαταρία 90 kWh και κοστίζει 37.000 δολάρια (32.280 ευρώ), ενώ οι πιο βασικές εκδόσεις ξεκινούν από τα 27.000 δολάρια (23.555 ευρώ). Αν μπορούσε και στην Ελλάδα κάποιος να αγοράσει ηλεκτρικό με 26.280 ευρώ (32.280 μείον η επιδότηση από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά) το οποίο θα είχε μπαταρία 90 kWh, σίγουρα η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας θα είχε αναπτυχθεί πολύ περισσότερο.