Ένα παράξενο αυτοκίνητο ήταν παρκαρισμένο έξω από τη ΔΕΗ, το οποίο τραβούσε τα βλέμματα των περαστικών καθώς διαφέρει σημαντικά σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στους δρόμους.
To μόνο κοινό οι τέσσερις ρόδες.
Όμως ποιο ήταν αυτό και ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει;
Citroen Ami: Με πολύ στυλ ο ηλεκτροκίνητος φίλος της πόλης
Πρόκειται για το Citroen Ami. Ένα νέο μοντέλο από τη γαλλική μάρκα το οποίο δεν ανήκει σε καμία από τις κατηγορίες που ξέρουμε.
Είναι ένα λιλιπούτειο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με μήκος μόλις 2.41 μ. και πλάτος 1.52 μ. το οποίο φιλοξενήσει δύο άτομα στο φωτεινό εσωτερικό.
Όλη η ιδέα της Citroen πάνω στο Ami είναι η δημιουργία ενός αυτοκινήτου με τα ελάχιστα δυνατά, το οποίο θα χρησιμοποιείται για μετακινήσεις εντός πόλης με μηδενικούς ρύπους, αλλά μοντέρνο σχεδιαστικά, εύκολο στη χρήση και κυρίως στο παρκάρισμα.
Η μπαταρία του έχει μέγεθος μόλις 5.5 kWh και ο κινητήρας αποδίδει 6 kW ή αλλιώς, 8.16 ίππους.
Επειδή όμως προορίζεται για μετακινήσεις εντός των τειχών, η τελική ταχύτητα είναι στα 45 χλμ./ώρα και η μπαταρία αρκεί για απόσταση μέχρι 75 χλμ. στοιχεία που δεν του επιτρέπουν να βγει σε ανοιχτό αυτοκινητόδρομο. Είπαμε, είναι ένα “παράξενο” και διαφορετικό μοντέλο πόλης. Όσο για τη φόρτιση δεν υπάρχει ανησυχία. Είναι αρκετές τρεις ώρες σε απλό οικιακό ρεύμα.
Η νοοτροπία του αυτοκινήτου γίνεται έκδηλη από το βάρος του. Μόλις 471 κιλά.
Βέβαια για να γίνει αυτό λείπει εξοπλισμός, ακόμα και στοιχεία όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα, ο κλιματισμός, μέχρι και οι παραδοσιακές χειρολαβές. Επιπλέον με μια σειρά από αξεσουάρ που έρχονται σε πακέτο, μπορεί ο κάθε ιδιοκτήτης να δώσει το δικό του στυλ στο μικρό Ami, τα οποία τα τοποθετεί ο ίδιος,εύκολα και γρήγορα.
Όμως όλα αυτά συνθέτουν την προσωπικότητα του Ami. Προσφέρει μόνο όσα είναι απολύτως απαραίτητα ώστε να έρθει κοντά σε όλους όσο το δυνατόν περισσότερο.
Η τιμή του στη Γαλλία ξεκινάει από τα 6.000 ευρώ και διατίθεται από σημεία έξω από το κλασικό δίκτυο, όπως είναι τα Fnac (είχαν παρουσία και στη χώρα μας πιο παλιά) και η αλυσίδα Darty Stores που εμπορεύεται λευκές συσκευές. Ακόμα μία ένδειξη της διαφορετικότητάς του. Το λέμε ξανά, είναι “παράξενο” αυτό το μοντέλο.
Όμως η μεγαλύτερη επανάσταση είναι ότι σε κάποιες χώρες της Ευρώπης θα μπορεί να οδηγείται από την ηλικία των 16 ή ακόμα και των 14 ετών (μόνο στη Γαλλία το τελευταίο), κάτι που επιτρέπεται ακριβώς λόγω των χαμηλών επιδόσεων.
Ουσιαστικά το Ami θέλει να παίξει τον ίδιο ρόλο με το 2CV. Όταν η Citroen είχε παρουσιάσει το θρυλικό μοντέλο, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο στόχος ήταν η αυτοκίνηση να έρθει πιο κοντά σε κάθε σπίτι. Από τον φούρναρη και τον μανάβη μέχρι τον φαρμακοποιό και τον γιατρό, με την πορεία του 2CV στο πέρασμα των χρόνων να δείχνει ότι αυτή συνταγή πέτυχε απόλυτα.
Το Ami, λοιπόν, θέλει να δώσει τη δυνατότητα σε ευρύ κοινό να γνωριστεί με την ηλεκτροκίνηση, αλλά με την σύγχρονη παραλλαγή του 2CV που δεν μπορεί να είναι άλλο εκτός από ηλεκτρικό.
To Αmi κατέκτησε τον τίτλο “a star is born” του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest, που ψηφίζουν 31 μέλη από αντίστοιχα ευρωπαϊκά κράτη, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα.
Ευχαριστούμε τον κ. Evangelos Michalopoulos για τη φωτογραφία.