Μπορεί στην Ελλάδα να μη διατίθεται το Hyundai NEXO, ωστόσο κάνει καριέρα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Η παραγωγή του ξεκίνησε το 2018, στο εργοστάσιο της Hyundai που βρίσκεται στην πόλη Ούλσαν της Νότιας Κορέας. Η ετήσια παραγωγή του το 2019 και το 2020 ήταν 6.000 μονάδες.
Στην Ευρώπη έχουν πουληθεί συνολικά 1.000 NEXO, καθώς για τη διάθεση του υπάρχει μια βασική προϋπόθεση. Να υπάρχει στην τοπική αγορά δίκτυο με σταθμούς ανεφοδιασμούς υδρογόνου. Επομένως οι πωλήσεις του μπορούν να χαρακτηριστούν ικανοποιητικές, καθώς η υδρογονοκίνηση δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο διαδεδομένη όπως η ηλεκτροκίνηση. Το ορόσημο των 1.000 πωλήσεων στη Γηραιά Ήπειρο καταγράφηκε το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Το ΝΕΧΟ χρησιμοποιεί σύστημα κυψελών καυσίμου, ενώ εκπέμπει μόνο υδρατμούς, το υποπροϊόν της χημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το NEXO προσφέρει αυτονομία 666 χλμ. (μέτρηση WLTP), ενώ ο ανεφοδιασμός του με υδρογόνο διαρκεί λιγότερο από 5 λεπτά.
Δείτε ακόμα: Παγκόσμιο ρεκόρ αυτονομίας για το υδρογονοκίνητο Hyundai Nexo
Το ΝΕΧΟ είναι το δεύτερης γενιάς μοντέλο της Hyundai με σύστημα κυψελών καυσίμου (FCEV), καθώς το 2013 είχε προηγηθεί το ix35 Fuel Cell, το οποίο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με την εν λόγω εναλλακτική μορφή ενέργειας.
Η τεχνογνωσία της Hyundai στην υδρογονοκίνηση μετράει πάνω από δυο δεκαετίες, ενώ ένα πρώτο δείγμα γραφής είχε δώσει με το πρωτότυπο Santa FE FCEV. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Hyundai δεν περιορίζει την υδρογονοκίνηση μόνο στα επιβατικά οχήματα.
Πέρυσι παρουσίασε στην αγορά της Ελβετίας το XCIENT Fuel Cell, το πρώτο στον κόσμο μαζικής παραγωγής φορτηγό με κυψέλες καυσίμου, ενώ πρόσφατα παρέδωσε στο Μόναχο το αστικό λεωφορείο Elec City Fuel Cell. Η Hyundai αναμένει να πουλήσει σε παγκόσμιο επίπεδο πάνω από 110.000 επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου, έως το 2025.