Όταν αναμειγνύεις δυο επιτυχημένα συστατικά στην ίδια συνταγή, τότε το γευστικό αποτέλεσμα σε δικαιώνει.
Στην προκειμένη περίπτωση το πρώτο συστατικό είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία οχημάτων, αυτή των SUV, και το δεύτερο η εναλλακτική μορφή ενέργειας της ηλεκτροκίνησης, η οποία αποτελεί το παρόν και το μέλλον της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Αν δεν το έχετε ήδη καταλάβει, με την παραπάνω εισαγωγή σκιαγραφούμε το προφίλ του Hyundai Kona Electric. Σύμφωνα λοιπόν με την κορεάτικη εταιρεία η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Kona σαρώνει σε πωλήσεις.
Τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν ότι από το λανσάρισμα του το 2018, σε παγκόσμιο επίπεδο, έχουν πουληθεί πάνω από 142.000 Kona Electric, εκ των οποίων περισσότερα από 100.000 στην Ευρώπη.
Οι παραπάνω αριθμοί κάνουν πιο εφικτό το στόχο που έχει θέσει η Hyundai να πουλήσει πάνω από 1 εκατομμύριο αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε παγκόσμιο επίπεδο έως το 2025. Το πρόσφατα ανανεωμένο Kona Electric ξεχωρίζει ανάμεσα στο σκληρό ανταγωνισμό για τη σχεδίαση, τη μεγάλη αυτονομία και τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα του.
Υπενθυμίζουμε ότι το Kona Electric προσφέρεται με δυο μπαταρίες, χωρητικότητας 39.2 kWh ή 64 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η αυτονομία του μετά από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας είναι 305 χλμ. και στη δεύτερη αγγίζει τα 484 χλμ.
Ποιο Hyundai έκανε 19.000 πωλήσεις σε 24 ώρες;
Η παραγωγή του Kona Electric πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Hyundai που βρίσκεται στην Ουλσάν της Νότιας Κορέας, αλλά και στο Νόσοβιτς της Τσεχίας. Σύμφωνα με τη δέσμευση της Hyundai για επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2045 το εργοστάσιο στην Τσεχία θα είναι πρώτο της κορεάτικης εταιρείας που θα στραφεί σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2022.
Να υπενθυμίσουμε ότι στη γκάμα του Kona προστέθηκε η κορυφαία έκδοση Ν, η οποία δεν εκπέμπει μηδενικούς ρύπους ούτε κινείται αθόρυβα, όπως το Kona Electric. Αφορά όσους διψούν για οδηγική απόλαυση.
Κάτω από το εμπρός καπό του Kona N «αναπνέει» ο δίλιτρος T-GDI βενζινοκινητήρας των 280 ίππων και 392 Nm ροπής. Αποκλειστικός του συνεργάτης το αυτόματο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ν DCT υγρού τύπου, που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με τη βοήθεια του Launch Control η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,4 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα.