Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ το 2021 στη χώρα μας πουλήθηκαν συνολικά 100.916 νέα επιβατικά αυτοκίνητα.
Σε σύγκριση με τις 80.977 πωλήσεις του 2020 η σχετική άνοδος διαμορφώνεται στο +24,6%. Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι από τον Ιανουάριο μέχρι και το Δεκέμβριο του 2021 στην Ελλάδα πουλήθηκαν συνολικά 10.988 (+48%) καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) και 454 (+47,9%) καινούργια λεωφορεία.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης να δούμε ποιο καύσιμο ήρθε πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων. Το 2021 δημοφιλέστερα αποδείχτηκαν για ακόμα μια χρονιά τα βενζινοκίνητα οχήματα, με ποσοστό 49,2%, παρότι σημείωσαν πτώση -4% σε σύγκριση με το 2020.
Μεγάλη πτώση που άγγιξε το -10,1% είχαν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, με το ποσοστό τους για το 2021 να διαμορφώνεται στο 17,4%. Αντιθέτως τη μεγαλύτερη άνοδο, της τάξης του +8,7%, πέτυχαν τα υβριδικά οχήματα αποσπώντας το 23% από τις ετήσιες πωλήσεις στη χώρα μας.
Η δεύτερη μεγαλύτερη άνοδος (+4,3%) ήρθε από τα επαναφορτιζόμενα οχήματα, δηλαδή τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τα οποία απέσπασαν το 6,9% από το μερίδιο αγοράς.
Μόλις το 1,3% των πωλήσεων για το 2021 αφορά τα οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο, ενώ η πτώση στη ζήτηση τους διαμορφώθηκε στο -0,3%. Τέλος τα οχήματα με υγραέριο κίνησης είχαν μικρή άνοδο +1,5% συγκεντρώνοντας το 2% από το μερίδιο αγοράς.
Είναι φανερό ότι η κυριαρχία που είχαν πριν από μερικά χρόνια οι πετρελαιοκινητήρες στην Ελλάδα έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα, στον απόηχο των αποφάσεων που λαμβάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των μέτρων που έχουν εξαγγελθεί σε εθνικό επίπεδο.
Διαβάστε ακόμα
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι τον περασμένο Νοέμβριο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι από το 2030 δε θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η πώληση νέων Ι.Χ με κινητήρες εσωτερικής καύσης, επομένως η ηλεκτροκίνηση θα γίνει πρωταγωνίστρια.
Παράλληλα δήλωσε ότι από το 2025 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και το 1/3 των ενοικιαζόμενων οχημάτων, θα πρέπει να είναι ή ηλεκτρικά ή οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Πράγματι το 2021 υπήρξε άνοδος στις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά σίγουρα δεν είναι τόσο μεγάλη, ώστε να καταφέρει να ξεπεράσει τους βενζινοκινητήρες. Πιστεύετε ότι το 2022 θα πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις τα ηλεκτρικά μοντέλα ή απλά θα συνεχιστεί η ανοδική τους πορεία;