Σε μια εποχή όπου τα SUV και τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα μας έχουν κατακλύσει, η Volkswagen αναπολεί τα μεγάλα sedan.
Έτσι λοιπόν ανασύρει από το αρχείο της το φάκελο με το όνομα “Phaeton”. Ήταν ένα όραμα που υλοποίησε ο τότε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Ferdinand Piech, ο οποίος στα τέλη της δεκαετίας του 1990 θέλησε να δημιουργήσει ένα πολυτελές μοντέλο, αφήνοντας το παρακαταθήκη πριν τη λήξη της θητείας του.
Ο πρόλογος γράφτηκε το 1999 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου έκανε πρεμιέρα το πρωτότυπο Volkswagen Concept D, το οποίο τροφοδοτούνταν από V10 κινητήρα, άμεσου ψεκασμού, χωρητικότητας 5.0 λίτρων.
Μετά από περίπου δυο χρόνια ξεκίνησε η παραγωγή του Phaeton. Κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της Volkswagen που βρίσκεται στη Δρέσδη της Γερμανίας. Ακόμα και η διαδικασία της παραγωγής του ήταν καινοτόμα. Τα εξαρτήματα και διάφορα τμήματα του Phaeton έφταναν στο εργοστάσιο μέσα σε κουτιά, τα οποία μεταφέρονταν μέσω ενός αυτόνομου συστήματος. Παράλληλα ένας ηλεκτρικός εναέριος μεταφορέας μετακινούσε το αμάξωμα του Phaeton σε τρία κάθετα επίπεδα, στα οποία συναρμολογούνταν.
Volkswagen: Τελικά δεν αλλάζει το όνομα της σε Voltswagen
Αρχικά το Phaeton προσφέρονταν με V6 κινητήρα 3.6 λίτρων, ενώ αργότερα προαιρετικά μπορούσε να τροφοδοτηθεί από το θηριώδη W12 των 6.0 λίτρων, με τον οποίο έρχονταν στάνταρ το σύστημα τετρακίνησης 4Motion.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο εν λόγω κινητήρας χρησιμοποιούνταν επίσης από τα μοντέλα της Bentley, αλλά και από το Audi A8. Η γκάμα κινητήρων του Phaeton συνέχισε να μεγαλώνει. Το 2003 προστέθηκε ένας V10 πετρελαιοκινητήρας, ενώ τη λίστα συμπλήρωνε ακόμα ένας εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας και ένας V8 βενζινοκινητήρας.
Ειδική μνεία γίνεται στο σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών του Phaeton με τον W12 κινητήρα. Εκτός από λειτουργία παρακολούθησης της υγρασίας, διατηρούσε σταθερή εσωτερική θερμοκρασία 22.2 βαθμών Κελσίου βαθμών, σε ταχύτητες μέχρι 299 χλμ./ώρα και σε θερμοκρασία περιβάλλοντος έως 50 βαθμούς Κελσίου.
Πέρα από το σύστημα κλιματισμού, η αεροδυναμική, τα φρένα, η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης μέχρι και οι υαλοκαθαριστήρες σχεδιάστηκαν για να αντιμετωπίζουν ταχύτητες που ξεπερνούν ακόμα και τα 250 χλμ./ώρα. Να πούμε ακόμα ότι για πρώτη φορά σε μοντέλο της Volkswagen, η επιλογή των Χαρτών της Google ήταν διαθέσιμη στο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης του Phaeton.
Το Phaeton σημείωσε μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία στις αγορές της Γερμανίας και της Κίνας. Μέχρι το 2011 στη Δρέσδη κατασκευάστηκαν πάνω 60.000 αντίτυπα του, ενώ το ρεκόρ παραγωγής του ήταν το 2010 με 7.500 αντίτυπα. Η παραγωγή του Phaeton σταμάτησε οριστικά το 2016. Τώρα στο εργοστάσιο της Δρέσδης παράγεται το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ID.3, το οποίο παρέλαβε τη σκυτάλη από το e-Golf.