Στην 24η έκδοση του rally Monte Carlo Historique με το Νο3 στις πόρτες είναι μια από τις πρώην εργοστασιακές Lancia Stratos (του 1975) με πλήρωμα τους πορτογάλους Antuanes Carlos Tavares- Laurent Perquini στα χρώματα της Alitalia.
Ίσως τα ονόματα να μην σας «λένε» τίποτα.
Αν όμως σας «πούμε» ότι o οδηγός, είναι ο Carlos Tavares, ο διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού Stellantis, που κάτω από την ομπρέλα του ομίλου βρίσκονται Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, RAM, Chrysler, Maserati.
Διαβάστε ακόμα
Φανατικός των ιστορικών αγώνων ο Tavares, όταν δεν ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση, την έλλειψη των microchips, τις αγορές, ξεκλέβει χρόνο, φοράει τη φόρμα του και συμμετέχει σε ιστορικούς αγώνες. Σε προηγούμενα rally Monte Carlo Historique συμμετείχε με Peugeot 104 SZ.
O Tavares ξεκίνησε την περιπέτεια του φετινού αγώνα (27/1-2/2) από τη Γαλλική πόλη Reims, όπου μαζί με τις άλλες πόλεις Milan και Bad Hombourg, ήταν οι αφετηρίες του Rally Monte Carlo Historique με προορισμό το Μονακό. Εκεί θα συναντηθούν όλα τα πληρώματα για τον τελευταίο σκέλος Μonaco-Monaco.
Στον αγώνα συμμετέχουν και 5 ελληνικά πληρώματα. Με τον αριθμό 171 οι Πέτρος Βασιλόπουλος-Δημήτρης Σταθάτος (Ford Escort MKI του 1969), με το 172 οι Γιώργος Σπηλιόπουλος-Κυριάκος Κοφινάς (Lancia Beta Coupe του 1976), με το 173 οι Δημήτρης Καλογεράς-Χρήστος Διαμαντόπουλος (Alfa Romeo Alfetta GTV του 1976) με το 287 οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αριστείδης Γεωργοσόπουλος (Hillman Imp του 1967) με το 288 ο Παντελής Ποσειδών με την κόρη του Κατερίνα με Lancia Fulvia του 1973.
H Stratos που έφερε την υπογραφή του οίκου Bertone σχεδιάστηκε εξ αρχής για τους αγώνες αντικαθιστώντας τη Fulvia.
Χαρακτηρίστηκε ως η Formula 1 των ράλι λόγω του σωληνωτού σασί με τον κινητήρα V6 και κιβώτιο από τη Ferrari Dino 246 τοποθετημένο στο πίσω μέρος.
Mε τη Stratos έλαμψαν οι Sandro Munari κερδίζοντας τον αγώνα το 1975, 1976, 1977, ο Bjorn Waldegard, 2ος το 1976, και Darniche με την ιδιωτική Stratos τo 1979.
Άλλοι οδηγοί που έγραψαν ιστορία sta ραλι με Stratos ήταν ο Alen, Pinto, Andruet, Carello,Pregliasco, “Tony” και στη χώρα μας ο “Sirocco”., Πίσω από την “βασίλισσα των ράλι” ήταν τέσσερις άνθρωποι, τέσσεροι μαέστροι, ο επικεφαλής της ομάδα, Cesare Fiorio, ο μηχανολόγος Giovanni Tonti και ο Giannpaolo Dallara, πλέον του Claudio Maglioli δοκιμαστής και υπεύθυνος ανάπτυξης όλων των εργοστασιακών και ιδιωτικών Stratos…