Οι παρενέργειες στη διεθνή αγορά αυτοκινήτου, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών (microchips) εντείνονται.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, έχει διακοπεί η παραγωγή επιπλέον 100.000 οχημάτων στα εργοστάσια της Ευρώπης ως επί το πλείστον.
Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή, απειλώντας με οικονομική κατάρρευση επί μέρους τομείς του κλάδου της κατασκευής και της εμπορίας.
Κάποιοι μεγάλοι όμιλοι, βεβαίως, αναπροσαρμόζοντας έγκαιρα τη στρατηγική τους, έχουν πετύχει έως και άνοδο πωλήσεων την τελευταία περίοδο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως εφησυχάζουν.
Απλώς είναι μεγάλα τα αποθέματά τους και σε χρήμα και σε ανταλλακτικά για συγκεκριμένες σειρές οχημάτων, που, πάντως δεν θα τα λέγαμε «μαζικά».
Χαρακτηριστική η περίπτωση του BMW Group οι πωλήσεις του οποίου ανήλθαν στις 596.907 μονάδες το 1ο τρίμηνο.
Άνοδο 3,7% πέτυχε μόνο στην αγορά των ΗΠΑ με πωλήσεις 80.590 οχημάτων BMW και MINI.
Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν το 1ο τρίμηνο κατά 149%, ενισχύοντας την τάση για πλήρη εξηλεκτρισμό του κλάδου τα επόμενα χρόνια.(άραγε οι καταναλωτές τι να λένε επι του προκειμένου;)
Φρένο ετοιμάζεται στο μεταξύ, να βάλει η Ford στην παραγωγή του δημοφιλούς Fiesta στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κολωνία της Γερμανίας. Εκτιμάται πως αυτό είναι ενδεχόμενο να συμβεί κάποια στιγμή μέχρι τις 25 Απριλίου.
Η κίνηση αυτή είναι η αντίδραση του τεράστιου αυτού παγκόσμιου ομίλου στη διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού, σύμφωνα με εκπρόσωπό του. Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο, πάντως, εργάζονταν για σύντομο χρόνο την περασμένη εβδομάδα. Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι το Πάσχα, όπως τονίσθηκε αρμοδίως.
Μετά το Πάσχα, η παραγωγή θα σταματήσει για μια ούτως ή άλλως προγραμματισμένη παύση διακοπών δύο εβδομάδων, πράγμα που σημαίνει ότι η 25η Απριλίου είναι η πιθανή ημερομηνία επανεκκίνησης. Η Ford δεν αποκάλυψε, ωστόσο, το λόγο της παρατεταμένης διακοπής παραγωγής… Η εφημερίδα Bild ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να προμηθευτεί ορισμένα εξαρτήματα, τα οποία είναι πιθανό να περιλαμβάνουν ιμάντες καλωδίων που κατασκευάζονται στην Ουκρανία -έχει ήδη ανασταλεί η παραγωγή στο εργοστάσιο της Κολωνίας αρκετές φορές λόγω έλλειψης ημιαγωγών από την Ασία.
Την ίδια ώρα, η Mitsubishi Motors ανακοίνωσε ότι σταμάτησε την παραγωγή σε ρωσικό εργοστάσιο στην Kaluga, προσχωρώντας σε άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που διέκοψαν τη λειτουργία τους στη Ρωσία.
«Λόγω των υλικοτεχνικών δυσκολιών, οι εξαγωγές οχημάτων και η προμήθεια ανταλλακτικών στη Ρωσία έχουν ανασταλεί από τον Μάρτιο», ανέφερε η Mitsubishi.
Δεν ήταν ξεκάθαρο, πάντως έως την Παρασκευή (9/4), εάν η Stellantis έχει σταματήσει τις δραστηριότητές της, γενικώς, στην Kaluga -στα τέλη Μαρτίου είχε δηλώσει ότι θα έπρεπε να κλείσει το εν λόγω εργοστάσιο σύντομα, καθώς εξαντλούνταν τα εξαρτήματα-όπως και το εργοστάσιο PCMA Rus που κατασκευάζει το Mitsubishi Pajero Sport και τα μεσαίου μεγέθους εμπορικά φορτηγά για Citroen, Opel και Peugeot.
Η Stellantis είχε κάνει γνωστό ότι μεταφέρει μέρος της παραγωγής της Kaluga σε εργοστάσια στο Hordain της Γαλλίας και στο Luton της Αγγλίας και ότι παγώνει τα σχέδια για περισσότερες επενδύσεις στη Ρωσία, ενώ διατηρεί την παραγωγή van στην Kaluga μόνο για την τοπική αγορά.
Σημειωτέο ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία μειώθηκαν κατά 63% τον Μάρτιο, για ένατο συνεχόμενο μήνα, καθώς ο κλάδος αντιμετώπισε έντονη έλλειψη και εκτίναξη των τιμών, συνεπεία της απότομης πτώσης του ρουβλίου και της αναταραχής των logistics.
Υπενθυμίζεται πως η Ιαπωνία συντάχθηκε με τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλους συμμάχους επιβάλλοντας πρόσθετες κυρώσεις στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένης της δέσμευσης περιουσιακών στοιχείων των ηγετών της χώρας και τριών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, για να τιμωρήσει τη Μόσχα που κάνει λόγο για «μια ειδική στρατιωτική επιχείρηση» στην Ουκρανία.