Το φετινό «ράλι» των πωλήσεων στην Ευρώπη βρίσκεται πλέον στα μισά της διεξαγωγής του, καθώς πέρασαν οι πρώτοι έξι μήνες του 2024.
Έχει επομένως ενδιαφέρον να δούμε ποιο μοντέλο έχει σημειώσει τις περισσότερες πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Στην πρώτη θέση λοιπόν βρίσκεται το Dacia Sandero με 143.596 πωλήσεις σε συνολικά 28 ευρωπαϊκές αγορές, καταφέρνοντας άνοδο +16%, χάρη στον value for money χαρακτήρα του.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Sandero το 2023, αλλά και το 2022, βρέθηκε στο δεύτερο ψηλότερο βάθρο των ευρωπαϊκών πωλήσεων. Το ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό μέχρι το τέλος του 2024, ώστε να ανέβει στο «θρόνο» των πωλήσεων.
H πτώση της Tesla στην Ευρώπη
Υπενθυμίζουμε ότι το 2023 το Sandero είχε χάσει από το Tesla Model Y, με τον επίζηλο τίτλο να πηγαίνει για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό όχημα και για πρώτη φορά μη ευρωπαϊκό μοντέλο.
Όπως θα δείτε όμως στον παρακάτω πίνακα το Model Y το δεύτερο εξάμηνο του 2024 έχει πέσει πολύ χαμηλά, στην όγδοη θέση με 101.181 πωλήσεις, με την πτώση του να φτάνει το -26%. Ωστόσο παραμένει στην πρώτη θέση με τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, ενώ στη δεύτερη θέση του εν λόγω πίνακα βρίσκεται ακόμα ένα μοντέλο της Tesla, το Model 3, με 58.400 πωλήσεις και άνοδο +37%.
Συγκριτικά πάντως, το πρώτο εξάμηνο του 2023 η Tesla είχε πουλήσει στην Ευρώπη 185.200 οχήματα, ενώ το αντίστοιχο φετινό χρονικό διάστημα 161.600 οχήματα. Οι λόγοι που η Tesla εμφανίζει σημάδια κόπωσης αποδίδονται στην περιορισμένη γκάμα που αρχίζει να δείχνει «ρυτίδες», αν και το ανανεωμένο Model 3, όπως προαναφέραμε, τα πάει καλά.
Ρόλο παίζει ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από άλλες μάρκες και ότι η στρατηγική της Tesla με μειώσεις τιμών που παρατηρήθηκε το 2023 δεν έχει πλέον το ίδιο αποτέλεσμα, εξαιτίας των διαρκώς αυξανόμενων νέων κινέζικων ηλεκτρικών μοντέλων που κάνουν απόβαση στην Ευρώπη σε ανταγωνιστικές τιμές.