Στις 8.144 μονάδες ανήλθαν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το Νοέμβριο του 2022 στην εγχώρια αγορά.
979 περισσότερες σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα (7.165). Ο φετινός προτελευταίος μήνας του έτους έστειλε συγκρατημένα αισιόδοξα μηνύματα αφού υπερέβη και τους δύο αντίστοιχους «πανδημικούς» (Νοέμβριος 2020, 7.641), παρότι η διεθνής αγορά κινείται σε τεντωμένο σχοινί λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα (έλλειψη τσιπ-πτώση παραγωγής).
Ειδικότερα, τον προηγούμενο μήνα, μακράν πρώτη στην κατάταξη των εταιρών ήταν η Toyota με 1.217 πωλήσεις, ακολουθούμενη στο «βάθρο» από την Hyundai με 885 αυτοκίνητα και την Suzuki με 589 στην 3η θέση.
Από εκεί και κάτω η πρώτη δεκάδα διαμορφώνεται ως εξής: Peugeot 578, Volkswagen 508, Citroen 446, BMW 404, Fiat 370, Renault 349, Kia 293.
Κυρίαρχο μοντέλο το Νοέμβριο ήταν το Toyota Yaris (508), αλλά και από κοντά το Yaris Cross (409), με τρίτο, βραχεία κεφαλή, το Ηyundai i20 (404). To top 10 της κατάταξης των μοντέλων συμπλήρωσαν τα: Suzuki Vitara (314), Citroen C3 (249), Renault Clio (227), Peugeot 208 (208), Nissan Qashqai (177), Fiat 500 (174), Suzuki S-Cross (167).
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα σύνολο των ταξινομήσεων του Νοεμβρίου οι 3.749 ήταν εταιρικές (3.018 το Νοέμβριο του 2021).
Να πούμε και πάλι ότι παρά την γενικότερη αστάθεια στην οικονομία, την ενεργειακή κρίση και τις αυξημένες τιμές σε όλα σχεδόν τα αγαθά -και τα καύσιμα-, ακόμη δε περισσότερο στα αυτοκίνητα, οι καταναλωτές προχωρούν σε αναγκαίες εκταμιεύσεις, διότι πρέπει να αποκτήσουν πιο σύγχρονα, άνετα και λιγότερο ενεργοβόρα οχήματα, ειδικά εκείνοι που διατηρούν παλαιά ρυπογόνα και πιο κοστοβόρα λόγω βλαβών και συχνής συντήρησης.
Περιμένουμε την πορεία της αγοράς και τον τελευταίο μήνα του 2022, ώστε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας και με τις προβλέψεις των παραγόντων της ελληνικής αγοράς για το 2023.