Αυξημένες κατά 22,1% ήταν οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Κατόπιν τούτου, φέτος, στο 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου είχαμε συνολικά, 91.225 ταξινομήσεις, στην εγχώρια αγορά.
Παρά την γενικότερη αστάθεια στην οικονομία, την ενεργειακή κρίση και τις αυξημένες τιμές σε όλα σχεδόν τα αγαθά -και τα καύσιμα-, ακόμη δε περισσότερο στα αυτοκίνητα, οι καταναλωτές προχωρούν σε αναγκαίες εκταμιεύσεις, διότι πρέπει να αποκτήσουν πιο σύγχρονα, άνετα και λιγότερο ενεργοβόρα οχήματα, ειδικά εκείνοι που διατηρούν παλαιά ρυπογόνα και πιο κοστοβόρα λόγω βλαβών και συχνής συντήρησης.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία, εισήλθαν στους ελληνικούς δρόμους 7.827 νέα επιβατικά όλων των κατηγοριών, ενώ πέρυσι είχαν ταξινομηθεί τον 10ο μήνα 6.408. Για να σχηματίσει κανείς εμπεριστατωμένη γνώμη το πρώτο «πανδημικό» έτος 2020, το σχετικό μέγεθος για τον Οκτώβριο ήταν 6.776 μονάδες.
Ενδιαφέρον έχει, εξ άλλου, να παρακολουθήσουμε πόσο γέρνει η ζυγαριά υπέρ των εταιρικών πωλήσεων. Στις 4.195 έφθασαν φέτος τον περασμένο μήνα, έναντι 2.872 πέρυσι (2.687 το 2020) ενώ οι λιανικές πωλήσεις ήταν 3.632 φέτος έναντι 3.536 πέρυσι (4.089 το 2020).
Είναι ξεκάθαρο ότι με τον καιρό και τις σημαντικά υψηλότερες τιμές κτήσεις -σε πιο πλούσια, βεβαίως, μοντέλα και στις μικρότερες κατηγορίες, με εξοπλισμούς ασφάλειας/άνεσης που δημιουργούν νέα πραγματικότητα- τα εταιρικά παίρνουν κεφάλι. Για τους έχοντες σταθερά εισοδήματα το leasing αποτελεί λύση επωφελή, επιμερίζοντας τα συνολικά κόστη χρήσης και επιτρέποντας την ανανέωση του οχήματος σε όρους 4ετίας –άρα λιγότερος πονοκέφαλος για συντηρήσεις και ζημιές.
Σε ότι αφορά την κατάταξη των εταιριών τον Οκτώβριο, διαπιστώνουμε πως και πάλι ότι, με βάση τα προσωρινά στοιχεία, στην κορυφή βρέθηκε η Toyota me 1.098 μονάδες, ακολουθούμενη από την Peugeot με 977 και την Hyundai με 729. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν: Volkswagen με 457, Dacia 430, BMW 424, Mercedes 410, Ford 328, Suzuki 325, Renault 313.