To 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις στις αλυσίδες εφοδιασμού (κυρίως σε μικροτσίπ) που έφεραν μεγάλα προβλήματα στις γραμμές παραγωγής.
Η ενεργειακή κρίση, ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα lockdown που επιβλήθηκαν στην Κίνα, λόγω έξαρσης της Covid-19, δυσκόλεψαν ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Στο δυσμενές αυτό περιβάλλον η Toyota κατάφερε να διατηρήσει το θρόνο των περισσότερων πωλήσεων, από τον οποίο «αρνείται» να σηκωθεί τα τελευταία τρία χρόνια.
Σύμφωνα λοιπόν με τον ιαπωνικό κολοσσό το 2022 σε παγκόσμιο επίπεδο κατάφερε να πουλήσει συνολικά 10.483.024 οχήματα. Σημειώνεται ότι οι 9.566.961 πωλήσεις αφορούν οχήματα της Toyota, ενώ οι 766.091 και 149.972 πωλήσεις από τις θυγατρικές Daihatsu και Hino (επαγγελματικά οχήματα) αντίστοιχα. Σε σύγκριση με το 2021 καταγράφηκε μια αρκετά μικρή πτώση στις πωλήσεις μόλις -0,1%.
Παρά τις διακοπές στις γραμμές παραγωγής το περασμένο έτος η Toyota κατασκεύασε αθροιστικά 10.610.604 οχήματα, επιτυγχάνοντας μάλιστα άνοδο +5,3%. Αναλυτικότερα, το 2022 κατασκευάστηκαν 9.026.713 (+5,2%) Toyota, 1.408.795 (+6,4%) Daihatsu και 175.096 (+2,7%) Hino.
Στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, η Toyota «έχασε» το 2022 από την General Motors που έπαιζε εντός έδρας, καθώς κατάφερε 2.274.088 πωλήσεις, ενώ η Toyota Aμερικής μαζί με τη θυγατρική premium Lexus, «περιορίστηκαν» στις 2.108.458 πωλήσεις.
Στη δεύτερη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων του 2022, αλλά με σεβαστή διαφορά, βρέθηκε ο Όμιλος Volkswagen, οποίος πέρυσι κατέγραψε περίπου 8,3 εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ η πτώση του σε σχέση με το 2021 έφτασε το -7%. Ήταν το χειρότερο αποτέλεσμα για πάνω από μια δεκαετία που έχει σημειώσει ο Όμιλος Volkswagen.
Στόχος της Toyota για το 2023 είναι να κατασκευάσει 10,6 εκατομμύρια οχήματα, σχεδόν δηλαδή όσα το 2022. Ωστόσο έχει ήδη ανακοινωθεί ότι ολόκληρο το Φεβρουάριο δε θα λειτουργήσει το εργοστάσιο της στο Κολίν της Τσεχίας, λόγω έλλειψης εξαρτημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού.