O πολυπόθητος «θρόνος» στις πωλήσεις αυτοκινήτου έχει κάθε χρόνο πολλούς και άξιους διεκδικητές, ωστόσο μόνο ένας καταφέρνει να καθίσει σε αυτόν.
Τα τελευταία χρόνια 14 (!) χρόνια το «στέμμα» φορούσε το Volkswagen Golf, το οποίο κατάφερνε να τερματίζει πάντα πρώτο στο ευρωπαϊκό «ράλι» των πωλήσεων. Η κυριαρχία του γερμανικού μικρομεσαίου μοντέλου ξεκίνησε το 2007 και τερματίστηκε το 2022, καθώς εκθρονίστηκε από έναν μικρότερο διεκδικητή, ο οποίος προέρχεται από τη Γαλλία.
Ο λόγος για το Peugeot 208, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία την περασμένη χρόνια βρέθηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, σημειώνοντας συνολικά 206.816 πωλήσεις (+5%). Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2021 το 208 βρίσκονταν στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, ενώ η τελευταία χρονιά που η Peugeot ηγήθηκε στις ευρωπαϊκές πωλήσεις ήταν το 2007 με το μοντέλο 207.
Τα Volkswagen Golf και Peugeot 208 ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες, επομένως δεν είναι άμεσα ανταγωνιστές. Αυτό δείχνει μια μεταβολή στις ανάγκες των αγοραστών στη Γηραιά Ήπειρο. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του 208 έπαιξε το γεγονός ότι προσφέρεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Σχετικά με το Golf να πούμε ότι το 2022 από την πρώτη έπεσε στην πέμπτη θέση με 177.203 πωλήσεις, καταγράφοντας μείωση -14%.
Η καθοδική του πορεία οφείλεται μάλλον και στον εσωτερικό ανταγωνισμό που δημιουργήθηκε στον Όμιλο Volkswagen, καθώς τιμολογιακά είναι κοντά σε πολυπληθή μοντέλα, τα οποία έχουν το πλεονέκτημα ότι ανήκουν στη δημοφιλή κατηγορία των SUV. Σημειώνεται επίσης ότι η Volkswagen δίνει πλέον έμφαση στη νέα γκάμα ID., η οποία περιέχει τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της.
Πάμε τώρα να δούμε πως διαμορφώνεται το υπόλοιπο top10 με τα εμπορικότερα μοντέλα στην Ευρώπη το 2022. Στη δεύτερη θέση φιγουράρει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το Dacia Sandero με 200.550 πωλήσεις (+1%), το οποίο στήριξε ιδιαίτερα η αγορά της Γαλλίας.
Από την τρίτη θέση με 181.153 πωλήσεις (-3%) το Volkswagen Τ-Roc ανακηρύσσεται ταυτόχρονα το δημοφιλέστερο SUV στην Ευρώπη για το 2022, καθώς στις δυο παραπάνω θέσεις συναντήσαμε μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών.
Στην τέταρτη θέση το Fiat/Abarth 500 με 179.863 πωλήσεις (+3%), στην έκτη θέση το Toyota Yaris με 175.713 πωλήσεις (-4%), στην έβδομη θέση το Opel Corsa με 164.358 πωλήσεις (-9%), στην όγδοη θέση το Hyundai Tucson με 150.803 πωλήσεις (+1%), στην ένατη θέση το Dacia Duster με 149.648 (+2%) και στη δέκατη θέση το Renault Clio με 143.561 πωλήσεις (-27%).
Τέλος, να πούμε ότι το 2022 σε συνολικά 30 ευρωπαϊκές αγορές καταμετρήθηκαν 11.309.310 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά -4,1% σε σύγκριση με το 2021 και ο χαμηλότερος που έχει καταγραφεί από το 1985. Σε σχέση με το 2020 όταν η πανδημία άρχισε να πλήττει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, η πτώση της περσινής χρονιάς διαμορφώνεται στο -5,6% και σε σχέση με το 2019 η μείωση αγγίζει τα -29%.
Το 2022 υπήρχαν πολλά προβλήματα στις γραμμές παραγωγής, κυρίως λόγω της παγκόσμιας έλλειψης των μικροτσίπ, επομένως οι αντιπροσωπείες στέρεψαν από νέα μοντέλα. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έφερε νέα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενεργειακή κρίση και εκτόξευση του πληθωρισμού, με τις τιμές των νέων αυτοκινήτων να αυξάνονται αρκετά.