Πρώτο δείγμα
Formerntor, λοιπόν! Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο της αυτόνομης πλέον εταιρείας, της Cupra, μέλος της Seat. Η έκδοση των φωτογραφιών είναι η top από όλες τις απόψεις. Κινητήρας, εξοπλισμός, μετάδοση.
Γιατί φέρει όμως ισπανικού αριθμούς κυκλοφορίας; Γιατί το αυτοκίνητο ήρθε στη χώρα μας αποκλειστικά για τη δημοσιογράφο του περιοδικού «4 Τροχοί» Ελένη Ξενάκη ως μέλος του COTY (Car of the Year) και για το υπογράφον μέλος του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest.
Peugeot e-208 GT-Line VS VW ID.3; Ρωτήσαμε τον κόσμο ποιο θα αγόραζε!
Αυτό όμως που ήταν εντυπωσιακό όσες ημέρες είχαμε στα χέρια μας το Formentor ήταν το εξής. Αισθανόμασταν ότι μας ακολουθούν πολλά ζευγάρια μάτια.
Και όπου σταματούσαμε οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή. Τι μάρκα είναι; Έχει έρθει στην Ελλάδα; Πόσο κοστίζει; Αυτές ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που δεχτήκαμε στη θέα του νέου μοντέλου «made in Spain».
Στη θέα, λοιπόν, του Cupra Formentor τα κεφάλια γύριζαν. Να ήταν ο ματ χρωματισμός; Η εντυπωσιακή σιλουέτα; Το άγνωστο, προς το παρόν, αυτοκίνητο στη χώρα μας; Οι διαστάσεις; (μήκος/πλάτος/ύψος οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 4.450 χλστ./1.839 χλστ./1.511 χλστ. με 420 λίτρα χώρο στο πορτμπαγκάζ) Ό,τι και να ήταν, το συμπέρασμα είναι ότι το αυτοκίνητο συγκέντρωνε τα βλέμματα των περαστικών.
Crossover
Aπό σχεδιαστικής άποψης το Formentor «πατάει» σε crossover μονοπάτια, με ακμές σε όλες τις επιφάνειες και γεωμετρικά σχήματα. Να συμπληρώσουμε τον διαχύτη με τις 4 εξατμίσεις (δύο σε κάθε άκρο), καθώς και τις δίχρωμες ζάντες 19 ιντσών με θέα στις 4πίστονες δαγκάνες (για μπροστά)της Brembo.
Στο εσωτερικό η αύρα πολυτέλειας γίνεται αισθητή με το που θα ανοίξεις την πόρτα και θα εισχωρήσεις εις στα εντός του ισπανικού μοντέλου.
Η προσοχή στις λεπτομέρειες, τα ακριβά υλικά, το όλο επενδυμένο με δέρμα ταμπλό αλλά και η πολύ καλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τη χοντρή περίμετρο του τιμονιού, τα φαρδιά καθίσματα, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (με πολλές ενδείξεις, μεταξύ αυτών και τα G), και η οθόνη 12 ιντσών είναι στοιχεία τα οποία σου ανεβάζουν τη διάθεση. Όπως ο πολύ μικρός -state of-art- επιλογέας, που από τα μοντέλα του γερμανικού ομίλου τον πρωτοείδαμε στο νέο Leon, αυτοκίνητο που κατέκτησε το βραβείο «Best Buy Car Of Europe» για το 2021, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού AutoBest. Φυσικά, δεν θα παραλείψουμε να αναφέρουμε το υψηλής απόδοσης Hi-Fi με την υπογραφή της Beats.
Κινητήρας
. Να λοιπόν που ήρθε και η ώρα της «αποκάλυψης» του κινητήρα.
Η «καρδιά» είναι 2λιτρη turbo 310 ίππων με ροπή 400 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. με 5 οδηγικά προγράμματα, με μπουτόν εκκίνησης στο τιμόνι, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη7 σχέσεων με paddles και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα και ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 είναι 4.9 δευτ. με εκπομπές ρύπων (WLTP): 193 γρ./χλμ.
Και πως είναι στο δρόμο η πιο ισχυρή έκδοση του Formentor; Κάθεσαι στην πολύ καλή θέση οδήγησης, χαζεύεις λίγο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και πατάς το «μαγικό» μπουτόν για να έρθει σε λειτουργία ο κινητήρας.
Αισθάνεσαι ότι σου «κλείνει» το μάτι και σε προκαλεί. Πατάς το πεντάλ και επιταχύνεις, και μόλις ανεβαίνουν οι στροφές και τα χλμ. νιώθεις ένα τρομερό συναίσθημα στο πως «κάθεται» στον δρόμο, καθώς πολύ δύσκολα θα νιώσεις να «ξεκολλάει» από την άσφαλτο ακόμα και στην επιλογή «Cupra». Ο τρόπος με τον οποίο στρίβει στον «φιδωτό» δρόμο από στροφή σε στροφή, το μοτέρ με τη φοβερή απόκριση σε κάθε πάτημα και με ήχο που ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά την αδρεναλίνη και ας γράφει το κομπιούτερ κατανάλωση πάνω από τα 15 λίτρα/100 χλμ. (όταν έχει 310 άλογα και το δεξί πεντάλ συνεχώς πατημένο…), σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα πολύ καλοστημένο αυτοκίνητο, συμπαγές, χωρίς τριγμούς, με τα φρένα να θυμίζουν άγκυρα.
Cupra: Ποιο μοντέλο οδηγεί ο Πικέ και οι υπόλοιποι παίκτες της Μπαρτσελόνα;
Είναι και αυτή η αίσθηση του τιμονιού, που από άκρη σε άκρη είναι 2.2 στροφές.
Οδηγείς και σκέφτεσαι ότι όταν θέλουν να φτιάξουν κάτι που να ξεχωρίζει, δεν υπάρχουν «δισταγμοί». Κοστίζει, αλλά το «ακριβό» είναι αυτό που δημιουργεί τις προϋποθέσεις.
Στο δια ταύτα λοιπόν, ο στόχος είναι το πλασάρισμα του brand Cupra στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων με design, τεχνολογία, πολυτέλεια, ισχυρούς κινητήρες. Το πρώτο «πείραμα» με το Formentor, την top έκδοση του οποίου οδηγήσαμε στη χώρα μας, μας… κέρδισε. Όμως το παιχνίδι δεν θα γίνει με την έκδοση των 310 ίππων που σίγουρα θα βρει το κοινό της, αλλά με τις πιο «απλές» εκδόσεις, όπως με τον κινητήρα 1.5 με τους 150 ίππους ή με τα υβριδικά συστήματα που αναμένονται.
Και, φυσικά, καθώς πρόκειται για διαφορετικό brand, δεν υπάρχει πουθενά το logo Seat… Τιμή: από 45.900 ευρώ η έκδοση με τους 310 ίππους.