Κυριολεκτικά νέοι δρόμοι ανοίγονται για την Porsche με τη νέα 911 Dakar, η οποία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες.
Για πρώτη φορά λοιπόν η 911 αποκτά off-road ικανότητες και μπορεί να ακολουθήσει τη Macan και την Cayenne όταν τελειώνει η άσφαλτος. Για την ονομασία της πηγή έμπνευσης αποτέλεσε η νίκη της Porsche στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ το 1984 με την πρώτη 911 που απέκτησε σύστημα τετρακίνησης.
Για να τιμήσει το συγκεκριμένο αγωνιστικό όχημα η νέα 911 Dakar φοράει παρόμοια αυτοκόλλητα και βάφεται με τα ίδια χρώματα, μέσα από το προαιρετικό πακέτο “Rallye Design”.
Το σημαντικότερο όπλο που έχει στη φαρέτρα της η νέα 911 Dakar όταν εξερευνά μη ασφαλτοστρωμένα εδάφη είναι σίγουρα η μεγαλύτερη απόσταση (+50 χλστ.) του αμαξώματος από το έδαφος, σε σύγκριση με τη σπορ ανάρτηση της 911 Carrera. Παράλληλα το στάνταρ σύστημα ανύψωσης, ανεβάζει επιπλέον 30 χλστ. το μπροστινό και το πίσω άκρο. Στο ψηλότερο επίπεδο η νέα 911 Dakar παραμένει με ταχύτητα έως 170 χλμ./ώρα, ενώ όταν ξεπεράσει αυτό το όριο χαμηλώνει αυτόματα στο κανονικό επίπεδο.
Παρατηρήστε επίσης το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος που γίνεται εντονότερο στα φτερά, την προαιρετική σχάρα οροφής με δυο ενσωματωμένα Led φώτα και χωρητικότητα 42 κιλών, την επίσης προαιρετική σκηνή οροφής, τους κόκκινους γάντζους ρυμούλκησης, τις αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω και πλευρικά του οχήματος, την πίσω αεροτομή από carbon υλικό, ενώ από το ίδιο υλικό είναι και το εμπρός καπό με εισαγωγές αέρα που προέρχονται από την 911 GT3.
Στο εσωτερικό συναντάμε στάνταρ full bucket εμπρός καθίσματα, ενώ τα πίσω απουσιάζουν για εξοικονόμηση βάρους. Λιγότερο ζυγίζει το παρμπρίζ και η μπαταρία, ενώ η νέα 911 Dakar πάνω στη ζυγαριά βλέπει 1.605 κιλά. Επομένως είναι μόλις 10 κιλά πιο βαριά από την 911 Carrera 4 GTS με αυτόματο κιβώτιο.
Η νέα 911 Dakar αγαπά την περιπέτεια, αλλά ως Porsche οφείλει να είναι γρήγορη σε κάθε είδους έδαφος και το καταφέρνει με τον εξακύλινδρο biturbo κινητήρα των 3.0 λίτρων. Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων PDK και σύστημα τετρακίνησης, ενώ στάνταρ είναι και το σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Παράγει 480 ίππους και 570 Nm ροπής, ενώ ο πίνακας των επιδόσεων της αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα λόγω των στάνταρ ελαστικών παντός εδάφους που φοράει η νέα 911 Dakar.
Ο λόγος για τα Pirelli Scorpion All Terrain Plus, διαστάσεων 245/45 για τους εμπρός τροχούς των 19 ιντσών και διαστάσεων 295/40 για τους πίσω των 20 ιντσών. Προαιρετικά διατίθενται χειμερινά και θερινά ελαστικά Pirelli P Zero.
Aπό το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που είναι ενσωματωμένο στο τιμόνι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα δυο νέα προγράμματα που αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο τις off-road ικανότητες της 911 Dakar.
Το πρόγραμμα Rallye είναι ιδανικό για σαθρά εδάφη και ανώμαλες επιφάνειες, ενώ το σύστημα τετρακίνησης εστιάζει στους πίσω τροχούς. Το πρόγραμμα Offroad ενεργοποιεί αυτόματα το ψηλότερο επίπεδο της ανάρτησης, ενώ μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε δύσκολα εδάφη και πάνω στην άμμο.
Aμφότερα τα δυο νέα προγράμματα οδήγησης διαθέτουν το “Rallye Launch Control”, το οποίο επιτρέπει την γρήγορη επιτάχυνση σε σαθρά εδάφη με περίπου 20% ολίσθηση των τροχών.
Τέλος, να πούμε ότι η Porsche θα κατασκευάσει μόνο 2.500 αντίτυπα της νέας 911 Dakar.
https://youtu.be/zmADLllSxOE