H σειρά GT3 της Porsche 911 γιορτάζει τα 25 της χρόνια και δεν υπάρχει η καταλληλότερη αφορμή για το νέο μοντέλο.
Όσο και αν φαίνεται περίεργο, η GT3 μετράει ήδη 25 χρόνια, καθώς η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 1999. Από τότε κάθε νέο μοντέλο είναι βελτιωμένο και πιο γρήγορο σε όλους τους τομείς.
Η γερμανική εταιρεία ωστόσο πρωτοτύπησε στη νέα γενιά του μοντέλου, καθώς το προσφέρει με το λανσάρισμα του σε δύο εκδόσεις, την «πισταδόρικη», απλή GT3 και την πιο «άνετη», με το πακέτο Touring.
Porsche 911 GT3: Ατμοσφαιρική με 510 ίππους
Αυτό που δεν αλλάζει πάντως είναι ο τύπος του κινητήρα και φυσικά η «αναπνοή» του. Σε πείσμα των καιρών, ο εξακύλινδρος boxer των 4.0 λίτρων, δεν διαθέτει κανενός είδους υποβοήθηση, ούτε turbo, ούτε κάποιο υβριδικό σύστημα. Η ισχύς του φτάνει τους 510 ίππους και η ροπή τα 450 Nm. Για κάποιους μπορεί να θεωρηθούν «λίγοι» οι 510 ίπποι, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε το χαρακτήρα των εκδόσεων GT3 και φυσικά το χαμηλό τους βάρος.
Είναι τέτοια η «δίαιτα» που έγινε στη νέα γενιά, με αποτέλεσμα το βάρος να φτάνει τα 1.420 κιλά, σχεδόν όσο ένα τυπικό σημερινό… SUV. Με την αναλογία κιλών/ίππο να φτάνει το 2.8, η GT3 επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3.4 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 311 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις αυτές επιτυγχάνονται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK των επτά σχέσεων, ενώ με το χειροκίνητο οι τιμές είναι 3.9 δευτ. και 313 χλμ./ώρα.
Και τα δύο κιβώτια έχουν πιο κοντό γρανάζωμα που οφείλεται στο κατά 8% πιο κοντό διαφορικό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με αποτέλεσμα ακόμα πιο έντονες επιταχύνσεις εν κινήσει
Βελτιωμένη αεροδυναμική και αναρτήσεις
Όπως συμβαίνει σε κάθε νέα έκδοση, τόσο οι αναρτήσεις όσο και η αεροδυναμική έχουν υποστεί βελτιώσεις σε επί μέρους τομείς, με κυριότερο το σύστημα αντι-βύθισης κατά το φρενάρισμα, εξασφαλίζοντας ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια τόσο κατά την πέδηση, όσο και κατά την τοποθέτηση πριν από τη στροφή.
Βελτιωμένα είναι και τα αμορτισέρ, εξασφαλίζοντας ακόμα καλύτερη ενδοτικότητα στα κέρμπς της πίστας, ενώ το βελτιστοποιημένο δάπεδο σε συνδυασμό με την αεροτομή, δίνουν την απαραίτητη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Το εσωτερικό είναι αυτό που αρμόζει στην περίσταση και ξεχωρίζει από τα πολύ ελαφρά, ειδικά σχεδιασμένα σπορ bucket καθίσματα, Adaptive Sports Seats Plus με δυνατότητα 18 διαφορετικών ρυθμίσεων. Όπως συνηθίζεται άλλωστε, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής της «δικής σας» 911 GT3 μέσα από την πολύ μακριά λίστα εξοπλισμού και του τμήματος εξατομίκευσης της γερμανικής εταιρείας.
Οι παραγγελίες της νέας GT3 θα ξεκινήσουν προς το τέλος του έτους, με τις πρώτες παραδόσεις να προορίζονται για τις αρχές του 2025.
Μέχρι τότε, δείτε στο παρακάτω βίντεο τη νέα Porsche 911 GT3