Η Porsche 911 GT3 της γενιάς 992, δηλαδή εκείνης που βρίσκεται σε κυκλοφορία αυτή τη στιγμή, παρουσιάστηκε από τη γερμανική μάρκα online, όπως γίνεται με όλα τα αυτοκίνητα, πλέον.
Η έκδοση GT3 της 911 χαρακτηρίζεται πάντα από τον ιδιαίτερα σκληροπυρηνικό χαρακτήρα της, ο οποίος παραπέμπει περισσότερο σε μοντέλο προορισμένο για χρήση σε πίστα, παρά για κάποιο που έχει έγκριση να κυκλοφορεί σε δημόσιο δρόμο.
Τα παραπάνω ισχύουν και στη νέα γενιά του μοντέλου, με τα τεχνικά χαρακτηριστικά να δείχνουν κάτι τέτοιο με τον καλύτερο τρόπο.
Το σημείο από το οποίο πρέπει να ξεκινήσουμε είναι ότι ο κινητήρας είναι επίπεδος και ατμοσφαιρικός. Συνδυάζει, δηλαδή, δύο από τα πιο ιστορικά χαρακτηριστικά της μάρκας. Στην εποχή μας είναι τόσο πολλά τα αυτοκίνητα που έχουν υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, ώστε να θεωρούμε αυτονόητο ότι ένας κινητήρας πρέπει να συνοδεύεται από turbo. Όμως οι Γερμανοί εδώ κάνουν τη διαφορά.
Μάλιστα, βρήκαν ακόμα έναν τρόπο να διαφέρουν. Το όριο περιστροφής του μοτέρ είναι στις 9.000 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι στον κόφτη παράγεται ένας έντονος, οξύς ήχος, ο οποίος μας ταξιδεύει σε περασμένες δεκαετίες της; αυτοκίνησης και ξυπνάει κρυμμένα συναισθήματα στο άκουσμά του.
Το ατμοσφαιρικό μοτέρ που κρύβεται στην ουρά της η 911 GT3, λοιπόν, είναι στα 4.0 λίτρα και αποδίδει 510 ίππους και 470 Nm ροπής.
Τη μεταφορά της ισχύος αναλαμβάνει το PDK αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις εφτά σχέσεις. Στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού θα μπορεί κάποιος να βρει και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η επιλογή το χειροκίνητο κιβώτιο να μπει στον προαιρετικό εξοπλισμό δείχνει τη στροφή που υπάρχει σε παγκόσμιο επίπεδο και σε κάθε είδους αυτοκίνητα, στην κατεύθυνση της υιοθέτησης των αυτόματων κιβωτίων.
Ο συνδυασμός των 509 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να επιταχύνει την 911 GT3 από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3.4 δευτερόλεπτα, με την επιτάχυνση να σταματάει όταν η ταχύτητα φτάσει τα 317 χλμ./ώρα.
Αντίστοιχα, όταν επιλεγεί το χειροκίνητο κιβώτιο για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 3.7 δευτερόλεπτα, όμως η τελική ταχύτητα αυξάνεται στα 320 χλμ./ώρα.
Porsche: Δυναμώστε η νέα 911 GT πατάει γκάζι (video)
Ότι χαρακτηρίζουμε την 911 GT3 ως αγωνιστικό με πινακίδες δεν είναι τυχαίο, καθώς ο κινητήρας που χρησιμοποιεί είναι ο ίδιος που συναντάμε στην αγωνιστική 911 GT3 Cup
Μπορεί ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα να αποτελούν ισχυρές ενδείξεις για τις απόλυτες επιδόσεις του μοντέλου της Porsche, όμως ο χρόνος του στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ μπορεί να μας πει περισσότερα για το συνολικό χαρακτήρα του. Έτσι, η Porsche ανακοίνωσε ότι η νέα της δημιουργία χρειάζεται κάτω από 7 λεπτά για να ολοκληρώσει ένα γύρο της πιο διάσημης πίστας στον κόσμο. Για την ακρίβεια, το χρονόμετρο σταμάτησε στο 6:59.927. Συγκριτικά, η προηγούμενη γενιά του μοντέλου είχε κάνει 7:12.7
Φυσικά η αεροδυναμική παίζει μεγάλο ρόλο. Έτσι, έχουμε ρυθμιζόμενη πτέρυγα μπροστά, ειδικά σχεδιασμένες πλαϊνές ποδιές, διαχύτη μεγάλων διαστάσεων στο πίσω μέρος και ρυθμιζόμενη αεροτομή. Σύμφωνα με τους Γερμανούς το αεροδυναμικό πακέτο της νέας 911 GT3 προσφέρει 50% περισσότερη κάθετη δύναμη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, ακόμα και στη θέση normal. Αν κάποιος επιλέξει τη θέση Performance, τότε η αύξηση φτάνει το 150%.
Στοιχείο που ξεχωρίζει στη νέα Porsche 911 GT3 είναι οι αναρτήσεις και συγκεκριμένα η χρήση διπλών ψαλιδιών στους μπροστά τροχούς. Πρόκειται για μια διάταξη την οποία δε βλέπουμε συχνά, όμως εδώ οι μηχανικοί πήγαν ένα βήμα παραπέρα και την υιοθέτησαν. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη σταθερότητα στις στροφές, καλύτερος έλεγχος στο μέσο της στροφής και πιο ακριβές στρίψιμο. Όσον αφορά τον πίσω άξονα, εκεί συναντάμε πολλαπλούς συνδέσμους.
Το βάρος της νέας 911 GT3 έμεινε πρακτικά στα ίδια επίπεδα με της προηγούμενης, παρά τη χρήση μεγαλύτερης πλατφόρμας. Στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο η ζυγαριά δείχνει 1.418 κιλά, ενώ σε εκείνη με το αυτόματο 1.435 κιλά. Προκειμένου να επιτευχθεί κάτι τέτοιο έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφριά υλικά σε πολλά σημεία όπως το καπό, η αεροτομή και η δεύτερη μικρή σταθερή αεροτομή που συναντάμε στο πίσω μέρος, Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε είναι το CFRP, δηλαδή πολυμερές σε συνδυασμό με ανθρακονήματα, ενώ τα παράθυρα είναι κατασκευασμένα από πολύ ελαφρύ, ηχομονωτικό γυαλί.
Η εμπορική πορεία της νέας Porsche 911 GT3 αναμένεται να ξεκινήσει από το φθινόπωρο, με την τιμή να μην έχει ανακοινωθεί ακόμα.