H Porsche πρόσθεσε στη συλλογή της ακόμα ένα εντυπωσιακό παγκόσμιο ρεκόρ, καθώς η 911 σκαρφάλωσε ψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο όχημα!
Η αναρρίχηση της 911 έγινε στη δυτική κορυφογραμμή του Όχος ντελ Σαλάδο στη Χιλή, το οποίο είναι το ψηλότερο ηφαίστειο στον κόσμο, καθώς το ύψος του φτάνει τα 6.893 μέτρα. H 911 κατάφερε να φτάσει μέχρι τα 6.734 μέτρα, πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας (στις 2 Δεκεμβρίου 2023 ώρα 15:58), καταρρίπτοντας το προηγούμενο αντίστοιχο ρεκόρ των 6.694 μέτρων που είχε καταγραφεί το 2020.
Για να κατανοήσουμε το μέγεθος του επιτεύγματος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η 911 ανέβηκε 1.934 μέτρα ψηλότερα από την κορυφή του Mont Blanc (Λευκό Όρος) στις Άλπεις. Οι δυο ειδικά τροποποιημένες 911 που χρησιμοποιήθηκαν, βασίζονταν στην υφιστάμενη τετρακίνητη 911 Carrera 4S, η οποία τροφοδοτείται από εξακύλινδρο boxer κινητήρα 3.0 λίτρων, απόδοσης 443 ίππων σε συνεργασία με μηχανικό κιβώτιο 7 ταχυτήτων.
Διατηρήθηκαν επίσης τα εργοστασιακά λιπαντικά της Mobil 1, τα οποία επέτρεψαν στον κινητήρα να λειτουργεί χωρίς προβλήματα, παρότι το θερμόμετρο έδειχνε -20 βαθμούς Κελσίου, ενώ χρησιμοποιήθηκαν συνθετικά καύσιμα (eFuels). Επιβεβλημένη όμως ήταν η αύξηση απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος με νέους άξονες που σήκωσαν τις 911 στα 350 χλστ. Επιπλέον, κάτω από τα αμαξώματα τοποθετήθηκε ένα ελαφρύ, αλλά και εξαιρετικά σκληρό, κάλυμμα για προστασία από τα βράχια και τα χτυπήματα.
Στο εσωτερικό υπήρχαν carbon καθίσματα με ζώνες πέντε σημείων. Στις δυο 911 είχαν δοθεί τα παρατσούκλια “Doris” και “Edith”, ενώ η δεύτερη ήταν αυτή που κατέρριψε το ρεκόρ υψομέτρου, έχοντας πίσω από το τιμόνι της τον οδηγό αγώνων Ρομάν Ντιμά.
Ο τρεις φορές πρωταθλητής του Λε Μαν υποστηρίζονταν από μια μεγάλη διεθνή ομάδα οδηγών, μηχανικών, ορειβατών, αλλά και δυο γιατρών, καθώς το μεγάλο υψόμετρο, ο περιορισμός οξυγόνου και οι χαμηλές θερμοκρασίες θέτουν σε κίνδυνο την υγεία. Για το λόγο αυτό η ομάδα χρειάστηκε δύο εβδομάδες για να φτάσει στο στόχο της, καθώς ανέβαιναν σταδιακά, ώστε να συνηθίζουν την αλλαγή του υψόμετρου, ενώ σταδιακά έγινε και η κατάβαση.