H 911 είναι σίγουρα για την Porsche το πιο εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της, ωστόσο η έκδοση Turbo ήταν εκείνη που την τοποθέτησε στα supercars
Όταν παρουσιάστηκε πριν από 50 χρόνια η 911 Turbo (σειρά 930), καταξίωσε την εταιρεία και την τοποθέτησε μεταξύ των, ιταλικών κυρίως υπεραυτοκινήτων της εποχής. Υιοθέτησε την τεχνολογία υπερτροφοδότησης των αγωνιστικών 917, σε μία εποχή που ήταν ελάχιστα τα υπερτροφοδοτούμενα μοντέλα.
Η σημερινή, επετειακή 911 Turbo 50 years, βασίζεται στην Turbo S του 2019 και διαθέτει ιδιαίτερες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και φυσικά τα απαραίτητα για την περίσταση λογότυπα, που τη διαχωρίζουν από τις απλές.
Porsche 911 Turbo 50 years: Σε 1.974 μονάδες
Όπως είναι λογικό, η επετειακή έκδοση θα είναι περιορισμένης παραγωγής, με 1.974 μονάδες να βγαίνουν από το εργοστάσιο, ως φόρος τιμής φυσικά στη χρονολογία που αποκαλύφθηκε η αυθεντική 911 Turbo. Εξωτερικά διαθέτει μοναδικά για την περίσταση σχεδιαστικά στοιχεία, όπως το βινύλιο στο κατώφλι των θυρών και το χρώμα Turbonite,που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε 911.
Ιστορική αναδρομή θεωρείται η χρήση του ανθρακί χρώματος (Anthracite Grey) στην πίσω αεροτομή και στις εισαγωγές αέρα, ενώ φυσικά δεν λείπουν τα ανάλογα λογότυπα 1974-2024 50 years, με το σχέδιο της τουρμπίνας στο φόντο.
Ρετρό εσωτερικό
Το εσωτερικό της επετειακής 911 Turbo παραπέμπει ευθέως στα πρώτα μοντέλα, με τις ιδιαίτερης σχεδίασης καρό επενδύσεις (McKenzie Tartan) των καθισμάτων, που ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά. Φυσικά δεν λείπουν τα φωτιζόμενα λογότυπα Turbo 50, ενώ στο ταμπλό, από την πλευρά του συνοδηγού, υπάρχει εκτός από το λογότυπο Turbo 50 και χαραγμένος ο αριθμός παραγωγής του μοντέλου.
Βέβαια, όπως συνήθως συμβαίνει σε επετειακές εκδόσεις, οι μελλοντικοί αγοραστές μπορούν να διαφοροποιήσουν ανάλογα με τις επιθυμίες τους το εσωτερικό, μέσω του Heritage Design Package.
Με 650 ίππους η επετειακή έκδοση
Στα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με την 911 Turbo του 2019, οπότε η ισχύς παρέμεινε στους 650 ίππους και η ροπή στα 800 Nm. Χάρη και στο -σχετικά- χαμηλό βάρος των 1.640 κιλών, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε μόλις 2.7 δευτ., ενώ τα πρώτα 200 χλμ./ώρα σε 8.9 δευτ. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.
Η επετειακή έκδοση αποκακαλύφθηκε -που αλλού- στην έκθεση αυτοκινήτου Monterey Car Week, με τις παραγγελίες να έχουν ανοίξει ήδη και τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται στους πελάτες εντός του φθινοπώρου.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο την αποκάλυψη της 911 Turbo 50 years στο Μοντερέι