Η Porsche θα συνεχίσει να αναπτύσσει θερμικούς κινητήρες καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών δεν απογειώνονται.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να δυσκολεύονται. Τα αποτελέσματα το δείχνουν, όσο και να πιέζουν οι κατασκευαστές που πιέζονται από την ΕΕ. Έτσι, ορισμένοι κατασκευαστές αναθεωρούν τα σχέδιά τους αφήνοντας να πλανάται το πότε θα γίνουν αποκλειστικά «ηλεκτρικοί».
Porsche: Αντιστέκεται στα ηλεκτρικά
Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Porsche και δια στόματος Lutz Meschke «Στην κατηγορία premium και luxury υπάρχει σαφής τάση προς αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, επομένως θα αντιδράσουμε στον κύκλο παραγωγής μας».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πωλήσεις της Porsche μειώθηκε στο 7,3% τον Σεπτέμβριο, από 12% τον Σεπτέμβριο του 2023, ειδικά λόγω της συρρίκνωσης των ταξινομήσεων του Taycan, μαζί με την κατάρρευση στην κινεζική αγορά (- 29 %).
Ο αναμενόμενος στόχος για το 2025 – με το 50% των πωλήσεων να αντιπροσωπεύεται από μοντέλα με μπαταρίες – είναι επομένως κάτι παραπάνω από μακρινός. Σύμφωνα με όσα τόνισε ο Meschke, απλώς στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, όσοι αγοράζουν μοντέλα πολυτελείας προτιμούν να μην επικεντρώνονται στα BEV.
Η πρόθεση της Porsche να συνεχίσει να πιστεύει στα βενζινοκίνητα μοντέλα ειπναι ήδη γνωστή, με την εξέλιξη της νέας Cayenne με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που προοριζόταν να συνοδεύσει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που έρχεται από τα τέλη του 2025 έως τις αρχές του 2026.
Ακόμη και η Panamera απέχει πολύ από το συνταξιοδότηση.
Το SUV και το sedan θα διαθέτουν κινητήρες plug-in hybrid, με τον V8 να έχει βελτιωθεί περαιτέρω για τη μείωση των εκπομπών.
Σύμφωνα με τον Meschke τα νέα ήταν πολύ ενδιαφέροντα τονίζοντας τα εξής:
«Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε την πιθανότητα τα αρχικά σχεδιασμένα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα να έχουν υβριδικό κινητήρα ή κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε κινητήρες εσωτερικής καύσης πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο».
Ωστόσο, τίποτα δεν είναι γνωστό για την άφιξη της Porsche K1, του μεγάλου 7θέσιου ηλεκτρικού SUV που αναμενόταν πριν από λίγο καιρό και βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα SSP Sport, με μπαταρίες 900 Volt…