H Porsche το 2022 είχε δημιουργήσει την χωμάτινη εκδοση της 911, την Dakar, η παραγωγή της οποίας ολοκληρώθηκε, με μία μοναδική έκδοση
Ο τερματισμός άλλωστε της παραγωγής είχε προαποφασιστεί, καθώς η 911 Dakar θα κατασκευαζόταν σε 2.500 μονάδες και δύο χρόνια μετά, κατασκευάστηκε και το τελευταίο αντίγραφο.
Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, το τελευταίο μοντέλο είναι ξεχωριστό, με ιδιαίτερες πινελιές τις οποίες μάλιστα επιμελήθηκε ο μελλοντικός ιδιοκτήτης της, ένας Ιταλός συλλέκτης σπορ και σπάνιων αυτοκινήτων.
Porsche 911 Dakar: 2.500 μονάδες σε δύο χρόνια
Η 911 Dakar βασιζόταν στην απλή Carrera, με τις απαραίτητες για την περίσταση αισθητικές επεμβάσεις, όπως τονισμένα φτερά, πλαστικά προστατευτικά και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 5 εκ. Ο κινητήρας ήταν ίδιος με εκείνον της Carrera, δηλαδή ο τρίλιτρος boxer με απόδοση 480 ίππους, εξασφαλίζοντας κορυφαίες επιδόσεις.
Η τελευταία, συλλεκτική έκδοση της 911 Dakar, είναι ακόμα πιο ξεχωριστή και την επιμελήθηκαν από κοινού το ειδικό τμήμα Sonderwunsch της γερμανικής εταιρείας και ο μελλοντικός, τυχερός ιδιοκτήτης της.
Η τελευταία 911 Dakar θυμίζει τη νικήτρια του θεσμού, το 1984, κυρίως στις χρωματικές επιλογές, με το μπλε (Gentianbluemetallic) και το κίτρινο (Signalyellow) να κυριαρχούν εντός-εκτός.
Ωστόσο η τελευταία 911 Dakar είναι… τρίχρωμη, με τη λωρίδα, σε μπλε απόχρωση επίσης, αλλά με την ονομασία Lampedusablue, προς τιμήν του ιταλικού νησίου, να διατρέχει το καπό και την οροφή.
Η διχρωμία κυριαρχεί και στο εσωτερικό, που έχει δεχθεί και αυτό τη φροντίδα της Sonderwunsch, που δημιούργησε ένα ιδιαίτερα εκλεπτισμένο αποτέλεσμα.
Η τελευταία 911 Dakar θα εκτεθεί στο μουσείο της Porsche για ορισμένο χρονικό διάστημα, πριν ταξιδέψει στον τελικό προορισμό της, σε ένα γκαράζ πιο νότια στην Ιταλία.