Μπαταρίες και φορτιστές με προδιαγραφές που ταιριάζουν ακριβώς στα θέλω της θέλει να κατασκευάσει η Porsche, γι’ αυτό οδηγείται στο να χρησιμοποιήσει διαφορετικές τεχνολογικές λύσεις.
Ξεκινώντας από τις μπαταρίες, οι Γερμανοί θέλουν τα επόμενα χρόνια να έχουν πάει ένα βήμα παρακάτω. Έτσι, ερευνούν τη χρήση πυριτίου ως υλικό για την κατασκευή της ανόδου στα νέα κελιά που θέλουν να κατασκευάσουν. Μέχρι σήμερα το υλικό που χρησιμοποιείται ευρύτερα είναι ο γραφίτης, όμως η χρήση του συνεπάγεται κάποιους περιορισμούς.
Ένας από τους βασικότερους είναι ότι οι μπαταρίες έχουν βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας τους 25 βαθμούς Κελσίου, ενώ πάνω από τους 45 βαθμούς αρχίζουν να δυσκολεύονται σημαντικά στο να αποδώσουν τα αναμενόμενα. Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δαπανούν σημαντικό ποσοστό της ενέργειάς τους στο να ψύχουν επαρκώς τις μπαταρίες. Μάλιστα και οι χαμηλές θερμοκρασίες έχουν αρνητική επίδραση, έτσι το χειμώνα απαιτείται η θέρμανσή τους.
Η πρώτη Porsche που κινείται μόνο με ρεύμα στο χώμα (video)
Η χρήση του πυριτίου αναμένεται να διευρύνει το παράθυρο θερμοκρασιών, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το πάνω άκρο, με τις μπαταρίες που το χρησιμοποιούν να είναι ικανές να λειτουργήσουν ακόμα και στους 75 βαθμούς Κελσίου, σε συνδυασμό με την υιοθέτηση νέων ηλεκτρολυτών και κάποιων πρόσθετων.
Αν επιβεβαιωθούν τα παραπάνω, θα είναι μια εξέλιξη που θα επιτρέψει τη δημιουργία μπαταριών με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Δηλαδή στο ίδιο μέγεθος θα μπορεί να αποθηκευτεί περισσότερος ηλεκτρισμός, με αμεσότερη επίδραση στην αύξηση της αυτονομίας. Επιπλέον, αυτές οι μπαταρίες θα μπορούν να φορτίζουν πιο γρήγορα, αφού θα μπορούν να λειτουργήσουν και υψηλότερες θερμοκρασίες.
Η ανάπτυξη υψηλών θερμοκρασιών είναι ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες που περιορίζουν την ταχύτητα φόρτισης. Όσο πιο γρήγορα φορτίζεται μια μπαταρία, τόσο περισσότερο ζεσταίνεται. Από ένα όριο και πάνω, η υψηλή θερμοκρασία μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα.
Εκτός από μπαταρίες στην Porsche θέλουν να φτιάξουν και ένα δίκτυο φορτιστών που θα φέρει την υπογραφή τους. Βέβαια η εταιρεία ανήκει στο δίκτυο Ionity, μέσω του ομίλου Volkswagen, όμως θέλει να δημιουργήσει και ένα εντελώς δικό της δίκτυο, το οποίο θα λειτουργεί συμπληρωματικά και θα χρησιμοποιείται μόνο από κατόχους αυτοκίνητων με το σήμα της.
Σε αυτούς η ταχύτητα φόρτισης θα είναι πολύ υψηλότερη, ενώ θα υπάρχει και lounge ώστε κάποιος να περιμένει εκεί μέχρι να φορτίσει το αυτοκίνητό του.
Με μπαταρίες και φορτιστές εμπλέκεται ακόμα περισσότερο, λοιπόν, η Porsche. Ολιστική προσέγγιση από την εταιρεία, η οποία δεν περιορίζεται στην κατασκευή αυτοκινήτων, αλλά αναλαμβάνει ενεργό ρόλο και στην εξέλιξη των τεχνολογιών τους.