Πριν από λίγες μέρες στέλεχος της Porsche είχε δηλώσει ανεπίσημα ότι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις περιοχές του κόσμου και η ζήτηση των πελατών θα καθορίσουν τα σχετικά της πλάνα.
Έτσι έβαλε έναν αστερίσκο στην αρχική πρόβλεψη ότι μέχρι το 2030 το 80% των πωλήσεων θα προέρχεται από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η γερμανική εταιρεία των supercars πάντως θα συνεχίσει τον προγραμματισμένο εξηλεκτρισμό στη γκάμα της, χωρίς όμως να γυρίζει την «πλάτη» στους θερμικούς κινητήρες.
Porsche Cayenne: Ναι στο ρεύμα, αλλά και στο καύσιμο
Χαρακτηριστικό παράδειγμα θα αποτελέσει το εμπορικότερο μοντέλο της, η Cayenne, η οποία στη νέα τέταρτη γενιά της που αναμένεται το 2026, θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Ταυτόχρονα όμως θα αναβαθμιστεί και η υφιστάμενη τρίτη γενιά της Cayenne, ώστε και μετά το 2030, το επιτυχημένο SUV να προσφέρεται με τρεις εκδόσεις κινητήρων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Για το λόγο αυτό θα εξελιχτεί περεταίρω σε τεχνολογικό επίπεδο, ενώ έμφαση θα δοθεί στα υβριδικά της συστήματα και στους θερμικούς κινητήρες. Στο επίκεντρο θα βρεθεί ο V8 twin-turbo κινητήρας, ώστε να γίνει αποδοτικότερος και να εναρμονιστεί με τις μελλοντικές νομοθετικές απαιτήσεις.
Η αναβαθμισμένη τρίτη γενιά της Cayenne λοιπόν, θα συνεχίσει να προσφέρεται παράλληλα με την τέταρτη ηλεκτρική της γενιά. Η ηλεκτρική Cayenne θα ανεγερθεί στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) αρχιτεκτονικής 800V, η οποία θα επιτρέψει σημαντικά οφέλη στη μπαταρία, στην απόδοση, στη φόρτιση, στα δυναμικά χαρακτηριστικά, στην άνεση και στην καθημερινή χρηστικότητα.
Μετά από μια εκτεταμένη περίοδο ψηφιακής ανάπτυξης και δοκιμών, καθώς και τις πρώτες δοκιμαστικές διαδρομές στους χώρους δοκιμών του Κέντρου Ανάπτυξης της Porsche στο Βέισαχ, τα πρώτα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της ηλεκτρικής Cayenne έχουν ήδη βγει στους δημόσιους δρόμους. Μέχρι το λανσάρισμα τα πρωτότυπα οχήματα θα έχουν διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών σε όλο τον κόσμο, κάτω από ακραίες κλιματολογικές και τοπογραφικές συνθήκες.