Τα συνθετικά καύσιμα είναι η μοναδική πιθανότητα που έχουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης για να συνεχίσουν να υπάρχουν σε ένα μέλλον που φαίνεται να ανήκει στην ηλεκτροκίνηση, με την Porsche να είναι ίσως ο πιο φανατικός υποστηρικτής τους.
Η γερμανική μάρκα έχει κάνει ενδελεχή έρευνα πάνω στο θέμα και όσο περνάει ο καιρός προχωράει ολοένα και περισσότερο. Πλέον, έχει φτάσει σε σημείο όπου ξεκινάει δοκιμές στην πίστα. Μάλιστα, σκοπεύει να το κάνει σε μεγάλη κλίμακα. Πόσο μεγάλη;
Θα δημιουργήσει ένα ολόκληρο πρωτάθλημα
Πιο αναλυτικά, η γερμανική σπορ μάρκα θα συνεργαστεί με την εταιρεία πετρελαιοειδών ExxonMobil. Μαζί θα δημιουργήσουν το Porsche Mobil 1 Supercup. Πρόκειται για ένα πρωτάθλημα στο οποίο τα αυτοκίνητα που θα αγωνίζονται θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα. Επιπλέον, θα χρησιμοποιούν λιπαντικά που συμβάλουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και πλαστικά με τον ίδιο στόχο.
Οι πρώτες δοκιμές έγιναν ήδη, στις 30 Μαρτίου στην πίστα του Zandvoort στην Ολλανδία, ώστε σταδιακά να ξεκινήσει και το πρωτάθλημα.
Τα καύσιμα που θα χρησιμοποιηθούν φέτος θα αποτελούνται από μίγμα βιοκαυσίμων, το οποίο θα διαμορφωθεί κατάλληλα για χρήση σε αγωνιστικές συνθήκες. Με βάση τα δεδομένα που θα προκύψουν, οι Porsche και ExxonMobil θα δημιουργήσουν συνθετικά καύσιμα δεύτερης γενιάς τα οποία θα είναι ακόμα καλύτερα. Απώτερος στόχος είναι να κατασκευαστούν συνθετικά καύσιμα που θα αποτελούνται από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα το οποίο δεσμεύτηκε από τον αέρα. Αυτό το καύσιμο θα εκπέμπει 85% λιγότερους ρύπους συγκριτικά με εκείνα που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Porsche: Μπαταρίες και φορτιστές με την υπογραφή της
Η παραγωγή καυσίμων για το πρωτάθλημα Porsche Mobil 1 Supercup του 2021 θα γίνεται στη Χιλή και θα φτάσει τα 130.000 λίτρα.
Εκτός από τη δημιουργία μεγάλων ποσοτήτων από συνθετικά καύσιμα, στόχος της Porsche αλλά και της ExxonMobil είναι να βρουν τρόπους αυτό να γίνεται μαζικά και με χαμηλό κόστος.
Η Porsche προωθεί τόσο πολύ τα συνθετικά καύσιμα για δύο λόγους. Πρώτον, τα μοντέλα της έχουν σπορ προσανατολισμό και η στροφή στην ηλεκτροκίνηση συνεπάγεται απώλεια ήχου, στοιχείο που συμβάλει σημαντικά στη δημιουργία συναισθημάτων. Δεύτερον το 70% όλων των αυτοκινήτων που έχει παράξει υπάρχουν ακόμα, με πολλά από αυτά να κυκλοφορούν σε τακτική βάση. Αν ξαφνικά εκλείψουν τα υγρά καύσιμα όλα αυτά τα ιστορικά μοντέλα δε θα μπορούν να κινηθούν. Η εταιρεία, λοιπόν, πρέπει να προνοήσει για τους κατόχους τους.
Το όφελος για όλους εμάς είναι ότι υπάρχει ακόμα μια εναλλακτική και όσο περισσότερες λύσεις υπάρχουν για ένα πρόβλημα, τόσο το καλύτερο.