Η Porsche ανακοίνωσε την έναρξη παραγωγής της νέας ηλεκτρικής Macan στο εργοστάσιό της που βρίσκεται στη Λειψία.
Υπενθυμίζουμε ότι μετά την Taycan, η Macan γίνεται το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της Porsche. Η γερμανική εταιρεία των supercars έχει θέσει ως στόχο το 80% των νέων οχημάτων της να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
Διευκρινίζει ωστόσο ότι αυτό θα συμβεί ανάλογα με τη σχετική ζήτηση των πελατών της και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ανά τον κόσμο, καθώς η μετάβαση προς τη νέα αυτή μορφή εναλλακτικής ενέργειας δε μπορεί να πραγματοποιηθεί παντού με τον ίδιο ρυθμό. Στη Γερμανία για παράδειγμα στο δίκτυο σταθμών φόρτισης προστέθηκαν επιπλέον 9.000 σημεία ταχείας φόρτισης σε διάφορες περιοχές της χώρας και στους αυτοκινητόδρομους.
Επιπλέον η Porsche δηλώνει πεπεισμένη ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Παράλληλα τονίζει ότι παραμένει αφοσιωμένη στους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα και στοχεύει να καταστεί πρωτοπόρος της βιώσιμης κινητικότητας. Για την υποδοχή της ηλεκτρικής Macan η Porsche τα τελευταία χρόνια επένδυσε για την επέκταση του εργοστασίου της Λειψίας το ποσό «μαμούθ» των 600 εκατομμυρίων ευρώ. Οι προσθήκες στο εργοστάσιο περιλαμβάνουν μια νέα γραμμή συναρμολόγησης αμαξώματος.
Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι από την ίδια γραμμή παραγωγής θα μπορούν να κυλάνε, για μεγίστη ευελιξία, βενζινοκίνητα, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο εν λόγω εργοστάσιο εργάζονται περισσότεροι από 4.600 άνθρωποι για την παραγωγή της Macan και της Panamera.
Porsche: Η ηλεκτρική Macan σε αριθμούς
Tόσο η Macan 4 όσο και η Macan Turbo διαθέτουν ζεύγος ηλεκτροκινητήρων. Σε συνδυασμό με το Launch Control η νέα Macan 4 παράγει 408 ίππους και 650 Nm ροπής, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,2 δευτ., η τελική της ταχύτητα είναι 220 χλμ./ώρα, ενώ η ηλεκτρική της αυτονομία φτάνει μέχρι τα 613 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Η ισχυρότερη Macan Turbo αποδίδει 639 ίππους και 1.130 Nm ροπής, χρειάζεται μόλις 3,3 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα και η ηλεκτρική της αυτονομία βρίσκεται στα 591 χλμ.. Στο δάπεδο βρίσκεται ενσωματωμένη η μπαταρία ιόντων λιθίου, συνολικής χωρητικότητας 100 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 95 kWh).