Όποιος νομίζει ότι τα έχουμε δει όλα με τα ηλεκτρικά, κάνει λάθος. Οι προοπτικές είναι ατελείωτες και η Porsche το αποδεικνύει.
Όχι μόνο η νέα αμιγώς ηλεκτρική Taycan του 2023 θα συνοδεύεται από βελτιώσεις εξωτερικά για να φαίνεται καλύτερη και να δίνει στους νέους ιδιοκτήτες περισσότερες επιλογές, αλλά, υπάρχει μια ενημέρωση λογισμικού που θα προσδώσει νέες διαστάσεις σε αρκετά μοντέλα όσον αφορά τις επιδόσεις και την αυτονομία.
Στην περίπτωση ειδικότερα της Taycan, οι αλλαγές στο λογισμικό θα μπορούν να εφαρμοσθούν ακόμη και στα μοντέλα του 2020.
Η πιο πρόσφατη ενημέρωση λογισμικού αλλάζει τη βαθμονόμηση κινητήρα, τον αλγόριθμο φόρτισης και ενημερώνει το σύστημα διαχείρισης επικοινωνίας της Porsche (PCM) στη βαθμονόμηση του 2023. Η βελτίωση αφορά τη γκάμα της σειράς του model year εκτός από δύο υπομοντέλα. Αυτή η βελτίωση είναι της τάξης του 14,2% και μόλις 3,5% σε σχέση με το εύρος του μοντέλου του 2022.
Τα δύο ακραία σημεία είναι τα μοντέλα GTS και GTS Sport Turismo του 2023, τα μόνα δύο μοντέλα που δεν θα δουν αύξηση στην αυτονομία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα μοντέλα του 2022 υιοθέτησαν πρώιμα αυτό το νέο λογισμικό κινητήρα και φόρτισης και εγκρίθηκαν επίσης ξεχωριστά από την υπόλοιπη σειρά του τρέχοντος έτους.
Οι ενημερώσεις μπορούν να εφαρμοστούν στα Taycan του προηγούμενου model year. Δυστυχώς, οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να το κάνουν μόνοι τους παρά την σχετική δυνατότητα του Taycan. Η ενημέρωση λογισμικού είναι μια προαιρετική υπηρεσία για αυτά τα μοντέλα, Taycan του 2022 και προγενέστερα, ενώ οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να πάνε στους τοπικούς αντιπροσώπους της Porsche για να τα αναβαθμίσουν. Η Porsche δεν ισχυρίζεται ότι το νέο λογισμικό θα πουσάρει γενικώς τη γκάμα του 2022 και κάτω από τα Taycans. Άλλωστε, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος κάποιας υποβάθμισης της μπαταρίας που θα μπορούσε να επηρεάσει τις τιμές των επιδόσεων σε παλαιότερα μοντέλα, καθόσον μάλιστα δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη οι οδηγικές συνήθειες όλων των κατόχων.
Παρόλα αυτά, η Porsche ενθαρρύνει τους ιδιοκτήτες Taycan 2022 να εξακολουθούν να λαμβάνουν την ενημέρωση, καθώς επισημαίνουν ότι υπάρχουν πρόσθετες βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά οδήγησης και στη φόρτιση. Συγκεκριμένα, ο μπροστινός κινητήρας απενεργοποιείται πλέον στις λειτουργίες Normal και Range στα Taycan με διπλό κινητήρα, γεγονός που μειώνει το περιττό φορτίο σε αυτόν τον άξονα και οι ρυθμίσεις regen δεν χάνονται, πλέον, κατά την εναλλαγή των λειτουργιών οδήγησης.
Το ενημερωμένο λογισμικό φόρτισης επιτρέπει πλέον στην μπαταρία των ενημερωμένων Taycan να προετοιμάζεται ταχύτερα και σε υψηλότερη θερμοκρασία, γεγονός που βελτιώνει την απόδοση φόρτισης όταν η μπαταρία βρίσκεται σε υψηλότερες καταστάσεις φόρτισης. Ίσως, το πιο σημαντικό για τους χρήστες που θέλουν να ενημερώσουν τα αυτοκίνητά τους, να είναι ο χρόνος για τη λήψη και την αντιγραφή του λογισμικού στο αυτοκίνητο που έχει βελτιωθεί σημαντικά. Χρειάζονταν έως και δύο ημέρες για να υλοποιηθούν ορισμένες ενημερώσεις λογισμικού. Αν και η Porsche δεν θα σας υποσχεθεί ότι μπορείτε να πάρετε πίσω το Taycan σας την ίδια μέρα, θα το φροντίσει σε λιγότερο χρόνο από πριν.