Όσοι ταξιδέψουν στη Στουτγάρδη της Γερμανίας, πλέον έχουν ακόμα έναν λόγο να επισκεφτούν το Μουσείο της Porsche.
Χτες λοιπόν άνοιξε εκεί τις πύλες της μια νέα ειδική έκθεση, η οποία είναι αφιερωμένη στην ιστορία της Porsche 911 Carrera RS. Φέτος συμπληρώνεται μισός αιώνας από την επίσημη πρεμιέρα της, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, όταν το ημερολόγιο έδειχνε 5 Οκτωβρίου του 1972. Είχε διάφορα ψευδώνυμα όπως “Duck tail”, “RS” και “2.7”. Όπως όμως και αν την αποκαλούσε κανείς, πάντα προκαλούσε αίσθηση. Η λέξη Carrera σημαίνει αγώνας στα ισπανικά, ενώ τα αρχικά RS προέρχονταν από το Rennsport που σημαίνει “race sport” στα γερμανικά.
Στο Μουσείο της Porsche εκτίθεται σε κεντρική θέση μια λαμπερή κίτρινη 911 Carrera RS 2.7 προδιαγραφών Touring, καθώς και ένα σπάνιο πρωτότυπο όχημα βαμμένο με μεταλλική πράσινη απόχρωση. Πέρα από τα οχήματα ο επισκέπτης μπορεί να δει επίθημα έγγραφα, διαφημιστικά φυλλάδια της εποχής, τιμοκαταλόγους, ταινίες, φωτογραφίες, αγωνιστικές αφίσες, το λογότυπο της Carrera και ένα άρθρο από το περιοδικό Porsche Christophorus. Όλα μαζί τα εκθέματα περιγράφουν τη διαδρομή από το όχημα ανάπτυξης μέχρι την είσοδο στη γραμμή παραγωγής.
Η Porsche αρχικά σκόπευε να κατασκευάσει μόνο 500 αντίτυπα της 911 Carrera RS 2.7, ώστε να λάβει αγωνιστική έγκριση για την κλάση Group 4 Special GT. Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου είχαν πουληθεί όλες οι 911 Carrera RS 2.7, ενώ υπήρχε μεγάλη ποικιλία στην παλέτα των χρωμάτων και στις επιλογές εξοπλισμού. Η Porsche εξεπλάγη από την επιτυχία αυτή και μπόρεσε να τριπλασιάσει τα νούμερα πωλήσεων μέχρι τον Ιούλιο του 1973. Η συνολική παραγωγή έφτασε τις 1.580 μονάδες.
Μέχρι και σήμερα διακρίνεται για τις επιδόσεις και το χαμηλό της βάρος. Από την ονομασία της «προδίδεται» ότι τροφοδοτούνταν από εξακύλινδρο boxer κινητήρα 2.7 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 210 ίππους (6.300 σ.α.λ.) και 255 Nm ροπής (5.100 σ.α.λ.). Μπορούσε να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,8 δευτ. και η τελική της ταχύτητα άγγιζε τα 245 χλμ./ώρα. Μάλιστα εκείνη την εποχή είχε κατακτήσει τον τίτλο του ταχύτερου γερμανικού αυτοκινήτου παραγωγής.
Παράλληλα ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με εμπρός και πίσω αεροτομή, με την τελευταία να λαμβάνει το παρατσούκλι “Duck tail”, καθώς θύμιζε την ουρά πάπιας, ωστόσο βελτίωνε σημαντικά την αεροδυναμική. Σε υψηλές ταχύτητες πίεζε την 911 στο έδαφος και έτσι μείωνε την ανύψωση. επιτυγχάνοντας την ιδανική ισορροπία και υψηλότερη τελική ταχύτητα. Σημειώνεται ότι από την Porsche ξεκίνησε το 1972 η τάση για τις πίσω αεροτομές στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Σε σύγκριση με την 911 η 911 Carrera RS 2.7 ήταν έως και 115 κιλά ελαφρύτερη, καθώς ζύγιζε μόλις 960 κιλά. H αυστηρή της δίαιτα επέβαλε να ξηλωθεί οτιδήποτε περιττό. Έτσι έφυγαν τα πίσω καθίσματα, τα πατάκια, το ρολόι, το υποβραχιόνιο, ενώ μέχρι και το έμβλημα της Porsche στο εμπρός καπό ήταν αυτοκόλλητο και όχι μεταλλικό.