H Porsche κατοχύρωσε την πατέντα ενός νέου επαναστατικού κινητήρα που λειτουργεί σε… έξι χρόνους, με καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.
Στον κόσμο της αυτοκίνησης και της τεχνολογίας τίποτα δεν είναι δεδομένο. Την ίδια στιγμή που γίνονται τεράστιες επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, επενδύονται παράλληλα και τεράστια ποσά στην εξέλιξη των θερμικών κινητήρων, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Volkswagen.
Η Porsche ωστόσο προχώρησε ένα βήμα περισσότερο, κατοχυρώνοντας την πατέντα ενός νέου θερμικού κινητήρα, που λειτουργεί σε έξι χρόνους, δύο δηλαδή περισσότερους από τον κλασικό κινητήρα Otto.
Κινητήρας έξι χρόνων: Περισσότερη ισχύς και χαμηλότερη κατανάλωση
Η συντριπτική πλειοψηφία των θερμικών κινητήρων βενζίνης, βασίζεται στον κύκλο του Otto με τέσσερις χρόνους λειτουργίας. Αν και τα τελευταία χρόνια, κυρίως υβριδικά σύνολα, εξοπλίζονται με κινητήρες βασισμένους στον κύκλο του Miller ή του Atkinson, ο κινητήρας Otto βασιλεύει ακόμα.
Οι φάσεις λειτουργίας του Otto, είναι εισαγωγή-συμπίεση-εκτόνωση-εξαγωγή, όπου παράγεται έργο μόνο κατά τη φάση της εκτόνωσης και αποτελεί και το μεγάλο μειονέκτημα του συγκεκριμένου κινητήρα. Ο δίχρονος πλεονεκτεί σε αυτό, καθώς είναι πιο αποδοτικός, ωστόσο αντιμετωπίζει τα προβλήματα των αυξημένων ρύπων και της καύσης του λαδιού και έχει ουσιαστικά εγκαταλειφθεί (μέχρι να βρεθεί μία λύση και να επανέλθει στο προσκήνιο).
Ο κινητήρας της Porsche με τους έξι χρόνους λειτουργίας ουσιαστικά αποτελεί έναν ενδιάμεσο μεταξύ του δίχρονου και του τετράχρονου κινητήρα, καθώς ο συνολικός κύκλος των έξι φάσεων αποτελείται από δύο τρίχρονους κύκλους.
Ο στροφαλοφόρος άξονας (αριστερά) κινείται μέσα σε ένα δακτύλιο με πλανητικά γρανάζια και καθώς περιστρέφεται δημιουργεί ουσιαστικά δύο διαφορετικά κέντρα περιστροφής των γραναζιών. Δημιουργεί παράλληλα και έναν κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης και με την προσθήκη αυτών των δύο επιπλέον χρόνων, η καύση του μείγματος είναι πιο πλήρης και κατ’ επέκταση πιο αποδοτική και καθαρή.
Η ιδέα για τον κινητήρα των έξι φάσεων δεν είναι καινούρια, καθώς ο Samuel Griffin το μακρινό 1883 είχε κατασκευάσει ένα παρόμοιο σύστημα, ωστόσο η πολυπλοκότητα και το υψηλό κόστος κατασκευής δεν το άφησαν να εξελιχθεί. Η Porsche ωστόσο φαίνεται πως έχει τη χρυσή τομή μεταξύ κόστους παραγωγής και οφέλους από την τοποθέτηση του νέου κινητήρα στα μελλοντικά της μοντέλα. Εκτιμάται δε ότι θα είναι έτοιμος για να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά καύσιμα, με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.