Η Porsche γιορτάζει τα 75 χρόνια της και το Mission X Concept υπόσχεται ιλιγγιώδη δύναμη και επιδόσεις ρεκόρ για τους φίλους των ξεχωριστών sports cars.
Ζωντανεύει τις στιγμές, τα όνειρα, τα πάθη…
H αλήθεια είναι ότι λόγω της επετείου των 75 χρόνων, η Porsche δε θα αρκούσε μια απλή εκδήλωση με 75 κεράκια.
Πλησιάζοντας την επέτειο υπήρχαν πολλά νέα, ανάμεσα σε καινούργια μοντέλα, ειδικές εκδόσεις, αλλά το «βαρύ» νέο έπεσε σε ένα hypercar, με το πολύ μυστικό όνομα Mission X, με μήκος 4,5 μ. και ύψος 1.2 μ.
Porsche Mission X: Προς το παρόν μόνο Concept
Το Mission X, προς το παρόν είναι μόνο ένα concept, που τάραξε τα νερά με την εμφάνισή του.
Κάλλιστα μπορεί να είναι ένας ισχυρός δείκτης του πώς θα μπορούσε να είναι το μέλλον της Porsche.
Ο οίκος ισχυρίζεται ότι αυτό το υπεραυτοκίνητο θα προσφέρει μια αξιοσημείωτη αναλογία ισχύος: βάρους, ίση με τουλάχιστον έναν ίππο ανά κιλό, χάρη σε μια νέα πλήρως ηλεκτρική αρχιτεκτονική 900 volt.
Αν χρησιμοποιήσουμε ως σημείο αναφοράς το τελευταίο υπεραυτοκίνητο της Porsche, την 918 Spyder, του 2015, γιατί λοιπόν η Mision X που αποτελεί μια πρώτη ιδέα το μέλλον της Porsche η ισχύς να μην αγγίζει και να ξεπερνάει τα 1.500 άλογα.
Ίσως και περισσότερα αν αναλύσουμε ακόμα σε βάθος τα νοήματα που αφήνει η εταιρία.
Ιπποδύναμη σχεδόν διπλάσια από τη 918 Spyder (887 ίπποι) όταν έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έκανε γύρου στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ σε λιγότερο από επτά λεπτά (6,57 για την ακρίβεια).
Εμπνευσμένο από το Λε Μαν
Η Porsche παρουσίασε το Mission X concept με αφορμή την 75η επέτειο της εταιρείας στο πλαίσιο της 100ης επετείου των 24 ωρών του Λε Μαν που διαξλαγεται 10-11 Ιουνίου.
Και μόνο τυχαία δεν είναι αυτή η αποκάλυψη καθώς η Porsche «κάθεται» στο θρόνο με 19 νίκες, ως η πολυνίκης των 24 Ωρών του Λε Μαν.
Η σχεδίαση του Mission X είναι εμπνευσμένη από το Λε Μαν, με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και προς τα εμπρός, όπως αυτές της κλασικής 917, νικήτριας το 1970, 1971.
Αυτό είναι μόνο ένα από τα κυριότερα σημεία ενός ριζοσπαστικού στυλ, που θυμίζει τα πρωτότυπα του Λε Μαν του παρελθόντος, αλλά σε μοντέρνα εκδοχή.
Και το αποτέλεσμα εγείρει τα πάθη.
Η καμπίνα (το Cockpit θα λέγαμε) είναι επίσης εντυπωσιακή, με bucket διαφορετικών αποχρώσεων μεταξύ οδηγού/συνοδηγού, με ζώνες έξι σημείων, μικρό εργονομικό τιμόνι με μπουτόν απευθείας από το μαγικό κόσμο των αγώνων, ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ στο ταμπλό του συνοδηγού υπάρχει μια βάση για χρονόμετρα αναλογικά ή ψηφιακά.
Εξαιρετικά εμπνευσμένο λοιπόν, με το «Χ» να αποτελεί το βασικό μυστήριο, ή αν το δούμε αλλιώς ο τίτλος όλων των τελευταίων εννοιών της Porsche που μας ξεναγεί σε ένα όχι πολύ μακρινό μέλλον το οποίο λειτουργεί ως μανιφέστο του τι πρόκειται να ακολουθήσει .
Το Mission X, το οποίο ορίζεται ως «μελέτη ιδέας», ερμηνεύει την έννοια του δρόμου μέσα από διαφορετικές παραμέτρους που οδηγεί σε υπεραυτοκίνητα από τον κόσμο των αγώνων, ιδιαίτερα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, όπου τα Hypercars υβριδικής τεχνολογίας είναι οι νέες βασίλισσες στις πίστες εδώ και μερικά χρόνια.
Δείτε το βίντεο: