Ανοδικά κινήθηκαν οι μετοχές της Porsche στο χρηματιστήριο της Πέμπτης, σε μία από τις μεγαλύτερες δημόσιες προσφορές στην Ευρώπη.
Οι μετοχές της εμβληματικής μάρκας σπορ αυτοκινήτων διαπραγματεύονταν αρχικά στα 84 ευρώ (81 δολάρια) το πρωί της Πέμπτης, αφού είχαν τιμολογηθεί στην κορυφή της γκάμας τους αργά την Τετάρτη, στα 82,50 ευρώ. Η εταιρία αποτιμάται σε περίπου 75 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στις 9:30 π.μ. ώρα Λονδίνου, οι μετοχές της Πέμπτης είχαν σταθεροποιηθεί στα 84,50 ευρώ. Η μητρική εταιρεία Volkswagen προσφέρει 911 εκατομμύρια μετοχές, συμβολικά, ως τιμητική αναφορά στο διάσημο μοντέλο 911 της Porsche.
«Σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα για την Porsche και μια μεγάλη μέρα για τη Volkswagen», δήλωσε την Πέμπτη ο Άρνο Άντλιτζ, οικονομικός διευθυντής της Volkswagen.
Ο οργανισμός γνώριζε ότι η αρχική δημόσια προσφορά θα ήταν επιτυχής, σύμφωνα με τον, Άντλιτζ, ο οποίος επικαλέστηκε «ισχυρά οικονομικά στοιχεία» και «μια πολύ πειστική στρατηγική για το μέλλον». «Ήμασταν πεπεισμένοι, παρά το δύσκολο περιβάλλον, αυτή η αρχική δημόσια προσφορά θα αποδεικνυόταν επιτυχημένη και είχαμε δίκιο».
Πριν από την έναρξη των συναλλαγών, οι αντιδράσεις ήταν θετικές, με τους επενδυτές ως ακρογωνιαίο λίθο να έχουν, ήδη, διεκδικήσει περίπου το 40% των προσφερόμενων μετοχών, σύμφωνα με το Reuters. Μέχρι στιγμής, η Volkswagen, η μόνη ιδιοκτήτρια της Porsche AG, μειώνει το μερίδιό της στην εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, με ένα ποσοστό 12,5% να βρίσκεται στη λίστα.
Οι μετοχές στο χρηματιστήριο αναμένεται να δώσουν στην Porsche οικονομική ώθηση 19,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, δίνοντας στην εταιρεία μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με τη Volkswagen.
Η χρηματιστηριακή είσοδος ορόσημο έρχεται σε μια περίοδο αστάθειας της αγοράς, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να αισθάνεται τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και οι αποτιμήσεις άλλων κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων, όπως η Aston Martin, η Ferrari , η BMW και η Mercedes-Benz , έχουν πέσει τους τελευταίους μήνες.
«Η Porsche AG έχει αποσυνδεθεί πλήρως από τις αρνητικές τάσεις της αγοράς», είπε ένας επενδυτής στο Reuters. Οι εταιρείες πιστεύεται ότι καθυστερούν να εισαχθούν στο χρηματιστήριο λόγω των τρεχουσών συνθηκών της αγοράς.
Ωστόσο, η δημόσια εγγραφή δεν πρόκειται να αποτελέσει «πιλότο» για άλλες εταιρείες που θα ακολουθήσουν το παράδειγμά της, καθώς η Porsche παραμένει, ούτως ή άλλως, μια ιδιαίτερα ισχυρή μάρκα με μοναδική θέση στην αγορά. Η Volkswagen ανακοίνωσε αρχικά τα σχέδιά της για την Porsche να βγει στο χρηματιστήριο στις 5 Σεπτεμβρίου.
Ο Άντλιτζ ασχολήθηκε επίσης με τις συνεχιζόμενες ελλείψεις ημιαγωγών, οι οποίες θα συνεχίσουν να αποτελούν πρόβλημα φέτος. «Αναμένουμε καλύτερη προσφορά το 2023, αλλά μείωση της έλλειψης το 2024».