Πριν μισό αιώνα η Porsche παρουσίασε ένα από τα πιο εμβληματικά της supercar, την 911 Carrera RS 2.7.
Είχε διάφορα ψευδώνυμα όπως “Duck tail”, “RS” και “2.7”. Όπως όμως και αν την αποκαλούσε κανείς, πάντα προκαλούσε αίσθηση. Η λέξη Carrera σημαίνει αγώνας στα ισπανικά, ενώ τα αρχικά RS προέρχονταν από το Rennsport που σημαίνει “race sport” στα γερμανικά.
Πρεμιέρα έκανε στις 5 Οκτωβρίου του 1972 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Η Porsche αρχικά σκόπευε να κατασκευάσει μόνο 500 αντίτυπα της 911 Carrera RS 2.7, ώστε να λάβει αγωνιστική έγκριση για την κλάση Group 4 Special GT. Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου είχαν πουληθεί όλες οι 911 Carrera RS 2.7. Η Porsche εξεπλάγη από την επιτυχία αυτή και μπόρεσε να τριπλασιάσει τα νούμερα πωλήσεων μέχρι τον Ιούλιο του 1973. Η συνολική παραγωγή έφτασε τις 1.580 μονάδες.
Μέχρι και σήμερα διακρίνεται για τις επιδόσεις και το χαμηλό της βάρος. Από την ονομασία της «προδίδεται» ότι τροφοδοτούνταν από κινητήρα 2.7 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 210 ίππους (6.300 σ.α.λ.) και 255 Nm ροπής (5.100 σ.α.λ.). Μπορούσε να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,8 δευτ. και η τελική της ταχύτητα άγγιζε τα 245 χλμ./ώρα. Μάλιστα εκείνη την εποχή είχε κατακτήσει τον τίτλο του ταχύτερου γερμανικού αυτοκινήτου παραγωγής.
Παράλληλα ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με εμπρός και πίσω αεροτομή, με την τελευταία να λαμβάνει το παρατσούκλι “Duck tail”, καθώς θύμιζε την ουρά πάπιας, ωστόσο βελτίωνε σημαντικά την αεροδυναμική. Σημειώνεται ότι από την Porsche ξεκίνησε το 1972 η τάση για τις πίσω αεροτομές στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Σε σύγκριση με την 911 η 911 Carrera RS 2.7 ήταν έως και 115 κιλά ελαφρύτερη, καθώς ζύγιζε μόλις 960 κιλά. H αυστηρή της δίαιτα επέβαλε να ξηλωθεί οτιδήποτε περιττό. Έτσι έφυγαν τα πίσω καθίσματα, τα πατάκια, το ρολόι, το υποβραχιόνιο, ενώ μέχρι και το έμβλημα της Porsche στο εμπρός καπό ήταν αυτοκόλλητο και όχι μεταλλικό.
Η τιμή της 911 Carrera RS 2.7 τότε ήταν 34.000 γερμανικά μάρκα. Μια ειδική έκθεση αφιερωμένη στα 50 χρόνια της θρυλικής 911 Carrera 2.7 RS θα φιλοξενηθεί στο μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη από τις 20 Σεπτεμβρίου.