Αλήθεια, θυμάστε ποιο ήταν το πρώτο μοντέλο της Porsche με υβριδική τεχνολογία; Αν όχι, να σας υπενθυμίσουμε την Cayenne S Hybrid, η οποία όσο απίστευτο και να ακούγεται έκανε πρεμιέρα πριν από μια δεκαετία.
Από το 2010 μέχρι τώρα η γερμανική εταιρεία των supercars αναφέρει ότι έχει κατασκευάσει συνολικά 75.000 υβριδικά οχήματα. Η πρώτη Cayenne S Hybrid κύλισε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Porsche που βρίσκεται στη Λειψία της Σαξονίας, ενώ εκεί παραμένει η έδρα των υβριδικών της οχημάτων.
Ακολούθησε το 2011 η Panamera S Hybrid, ενώ πριν από μερικές εβδομάδες προστέθηκε και η νέα Panamera 4S E-Hybrid. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το 60% των Panamera που πουλήθηκαν το 2019 στην Ευρώπη διέθεταν υβριδικό σύστημα κίνησης. Μάλιστα στη Γαλλία το ποσοστό των υβριδικών Porsche φτάνει το 80%.
Σύμφωνα με την Porsche μετά την επίτευξη του αριθμού ορόσημου των 75.000 υβριδικών οχημάτων, το εργοστάσιο της Λειψίας βρίσκεται πλέον στην πέμπτη φάση επέκτασης του, ώστε να μπορούν να κατασκευάζονται εκεί και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα. Για το σκοπό αυτό η Porsche επενδύει στο εργοστάσιο της Λειψίας περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ.
Η αρχή θα γίνει με την επόμενη γενιά της Macan, η οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη, αλλά θα συνεχίσει να προσφέρεται και με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Άλλωστε πάντα το εργοστάσιο της Λειψίας διακρίνονταν για την ευελιξία του, καθώς κατάφερε τότε να ενσωματώσει τα υβριδικά οχήματα στην υφιστάμενη γραμμή παραγωγής.
Στόχος τώρα είναι να υπάρχει μια κοινή γραμμή παραγωγής για υβριδικά, βενζινοκίνητα και ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ένα σημαντικό «κλειδί» για την επιτυχία του εργοστασίου είναι το εργατικό δυναμικό, το οποίο έχει πολύχρονη εμπειρία στις τεχνολογίες των εξηλεκτρισμένων μοντέλων.