Η Porsche μετά από πολύμηνη αναμονή και πολλά teasers αποκάλυψε πλήρως την ανανεωμένη Cayenne τρίτης γενιάς.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία των supercars πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε έκταση αναβάθμιση που έχει δεχτεί μέχρι τώρα η δημοφιλής Cayenne. Οι αλλαγές αφορούν τη σχεδίαση, το πλαίσιο, τους κινητήρες και τον εξοπλισμό.
Σημείο αναφοράς αποτελούν οι νέοι προσαρμοζόμενοι HD Matrix Led προβολείς με δύο μονάδες υψηλής ευκρίνειας και περισσότερα από 32.000 pixel ανά προβολέα. Η φωτεινότητα τους μπορεί να ρυθμιστεί σε περισσότερα από 1.000 επίπεδα, ανάλογα με τις συνθήκες.
Διακριτικά επανασχεδιασμένο είναι το μπροστινό τμήμα της Porsche Cayenne, αποκτώντας πιο έντονα τοξωτά φτερά και ένα νέο καπό. Τα πίσω τρισδιάστατα Led φώτα επικοινωνούν μεταξύ τους, ενώ χαμηλότερα βρίσκεται το πλαίσιο για την πινακίδα κυκλοφορίας. Στην παλέτα του αμαξώματος έχουν προστεθεί τρεις νέες αποχρώσεις, ενώ διευρύνθηκε η γκάμα των τροχών 20, 21 και 22 ιντσών.
Στο εσωτερικό τώρα, συναντάμε το κόκπιτ “Porsche Driver Experience”, το οποίο γνωρίσαμε πρώτη φορά στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη Taycan. Έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της εργονομίας, με το μοχλό που βρίσκεται στα αριστερά πίσω από το τιμόνι να διαθέτει πλέον πρόσθετες λειτουργίες για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Παράλληλα ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων στη νέα Cayenne βρίσκεται πλέον στο ταμπλό, απελευθερώνοντας χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Παρατηρήστε ακόμα το νέο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,6 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων PCM (Porsche Communication Management). Για πρώτη φορά απέναντι από το συνοδηγό τοποθετείται οθόνη 10,9 ιντσών, η οποία μπορεί να προβάλει δεδομένα απόδοσης και ξεχωριστή πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων.
Αξίζει να αναφερθούμε στο νέο σύστημα ποιότητας αέρα καμπίνας της ανανεωμένης Cayenne. Χρησιμοποιώντας προγνωστικά δεδομένα πλοήγησης ανιχνεύσει π.χ την είσοδο σε σήραγγα και ενεργοποιεί αυτόματα την ανακύκλωση του αέρα. Προαιρετικά, ένας αισθητήρας ανιχνεύει το επίπεδο των σωματιδίων λεπτής σκόνης στον αέρα και τον περνά μέσα από ένα φίλτρο πολλές φορές, εάν είναι απαραίτητο. Επιπλέον, ένας ιονιστής απομακρύνει πολλά μικρόβια και ρύπους από τον αέρα, κάτι που είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για τους αλλεργικούς.
Η γκάμα κινητήρων της Porsche Cayenne
Κάτω από το εμπρός καπό της ανανεωμένης Cayenne S μπορεί να τοποθετηθεί ο σημαντικά αναβαθμισμένος V8 biturbo κινητήρας των 4.0 λίτρων, o οποίος αντικαθιστά τον απερχόμενο V6. Παράγει 474 ίππους (+34 ίπποι) και 600 Nm ροπής (+50 Nm), επιτρέποντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 4,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 273 χλμ./ώρα.
Συνεχίζουμε με τον V6 turbo κινητήρα των 3.0 λίτρων, ο οποίος αύξησε την ισχύ του 13 ίππους και τη ροπή του 50 Nm, φτάνοντας πλέον στους 353 ίππους στα 500 Nm ροπής. Η plug-in υβριδική Cayenne E-Hybrid χρησιμοποιεί εξακύλινδρο κινητήρα, ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 176 ίππων και μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας (από 17,9 σε 25,9 kWh) που υπόσχεται με μια πλήρη φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία 90 χλμ. (μέτρηση WLTP). Ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW μειώνει τώρα το χρόνο φόρτισης σε μια κατάλληλη πηγή ενέργειας σε λιγότερο από 2,5 ώρες, παρά την αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Την οδηγική εμπειρία βελτιώνει η νέα προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με τεχνολογία 2 θαλάμων και 2 βαλβίδων, αυξάνοντας την άνεση, τη σταθερότητα και το χειρισμό του οχήματος. Η ρύθμιση της αερανάρτησης εξαρτάται επίσης από τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus.