Eπενδυτές από όλο τον κόσμο έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για την αγορά μετοχών του διάσημου brand αυτοκινήτων.
Σε λιγότερο από ένα μήνα, όπως όλα δείχνουν, θα έχει αρχίσει η διαπραγμάτευση των μετοχών τμήματος της αυτοκινητοβιομηχανίας Porsche, θυγατρικής της Volkswagen, στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
Η Porsche και η VW θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα που πρόκειται να συγκεντρωθούν για την ενίσχυση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση καθώς και την ανάπτυξη λογισμικού. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται πως θα ξεπερασθούν οι συνέπειες της λανθασμένης στρατηγικής του πρώην επικεφαλής της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις, στους συγκεκριμένους τομείς, που κόστισε σε ολόκληρο τον Όμιλο.
Η ProfitLevel συνοψίζει τις σχετικές εξελίξεις στην ανάλυσή της:
-Πότε θα κοινοποιηθεί η Αρχική Δημόσια Προσφορά της Porsche; Η ακριβής ημερομηνία δεν είναι ακόμη γνωστή. Θα εξαρτηθεί, μεταξύ άλλων, από τις συνθήκες της κεφαλαιαγοράς. Ωστόσο, η Porsche ανέφερε στον ιστότοπό της ότι η Αρχική Δημόσια Προσφορά ενδέχεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου ή στις αρχές Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους.
-Πόσες από τις μετοχές της Porsche θα προσφερθούν;
Η κατασκευάστρια εταιρεία πολυτελών σπορ αυτοκινήτων θέλει να προσφέρει το 12,5% του συνολικού αριθμού μετοχών. Οι μετοχές της εταιρείας αυτοκινήτων χωρίζονται σε δύο μισά, εκ των οποίων το ένα αντιπροσωπεύει προνομιούχες μετοχές και το άλλο κοινές μετοχές. Το ένα τέταρτο των προνομιούχων μετοχών θα προσφερθεί σε επενδυτές ως μέρος της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς. Οι προνομιούχες μετοχές αποτελούν μετοχές όπου παρέχεται το προνομιακό δικαίωμα πληρωμής μεριδίου του κέρδους με τη μορφή μερίσματος. Ωστόσο, οι μετοχές που θα πωληθούν δεν προσφέρουν στον ιδιοκτήτη δικαιώματα ψήφου.
-Τι αξία θα έχουν οι μετοχές;
Εξαρτάται από το πόσο υψηλή τιμή είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι επενδυτές κατά τη διάρκεια της δημόσιας εγγραφής. Δεν είναι ακόμη γνωστό σε ποια τιμή θα προσφερθούν οι μετοχές κατά την αρχική διαπραγμάτευση. Ωστόσο, σύμφωνα με το Reuters, η χρηματιστηριακή αξία ολόκληρης της εταιρείας αυτοκινήτων Porsche κυμαίνεται από 60 έως 85 δισ. ευρώ. Έτσι, το 12,5% της προαναφερθείσας εκτίμησης, δηλαδή μετοχές αξίας 7,5 έως 10,6 δισ. ευρώ, θα πάει στο χρηματιστήριο (Βεβαίως, σημειώνεται αρμοδίως ότι οι μελλοντικές δηλώσεις βασίζονται σε υποθέσεις και τρέχουσες προσδοκίες, οι οποίες μπορεί να είναι ανακριβείς ή στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον, το οποίο μπορεί να αλλάξει. Τέτοιες δηλώσεις δεν αποτελούν εγγύηση για μελλοντική απόδοση. Περιλαμβάνουν κινδύνους και άλλες αβεβαιότητες που είναι δύσκολο να προβλεφθούν. Τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν ουσιαστικά από αυτά που εκφράζονται ή υπονοούνται σε οποιεσδήποτε μελλοντικές δηλώσεις).
-Σε ποιο χρηματιστήριο θα διαπραγματεύονται οι μετοχές της Porsche;
Η δημόσια εγγραφή θα πραγματοποιηθεί στο βασικό πρότυπο του Χρηματιστηρίου της Φρανκφούρτης. Οι μετοχές της Porsche θα διαπραγματεύονται επίσης εκεί μετά την εισαγωγή. Μέρος όμως των μετοχών θα προσφερθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκτός από τη Γερμανία, η Porsche αναφέρει επίσης την Αυστρία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία ή την Ελβετία. Αυτές θα είναι οι μετοχές που θα μπορούν να αγοράσουν οι μικροεπενδυτές. Θα έχουν το δικαίωμα να αγοράσουν έως και 5% των μετοχών.
Πως θα αξιοποιήσει η Porsche τα κέρδη που θα προκύψουν;
Η Porsche σχεδιάζει να επενδύσει τα αναφερόμενα 60 έως 85 δισ. ευρώ στην περαιτέρω ανάπτυξή της. Συγκεκριμένα, ο Λουτζ Μέσκε, Αναπληρωτής Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, υπεύθυνος για το τμήμα οικονομικών και IT, ανέφερε στη δήλωσή του: «Πιστεύουμε ότι η Porsche βρίσκεται σε καλή θέση και θα συνεχίσει να εστιάζει σε υψηλής ποιότητας μοναδικά προϊόντα, καθώς και στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την ενίσχυση της βιωσιμότητας. Ως εκ τούτου, είμαι αισιόδοξος ότι θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε μια πολύ ισχυρή και πλούσια βάση μετόχων με την Αρχική Δημόσια Προσφορά». Το επικρατέστερο σενάριο, λοιπόν, είναι τα χρήματα να διατεθούν για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αλλά και για το λογισμικό που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.